Vlada je potvrdila nove cijene goriva i novo veće poskupljenje, i to i dizela i benzina. Stare cijene vrijede još nekoliko sati, do ponoći, pa su mnogi vozači krenuli napuniti svoje rezervoare. Čini se malo, a zapravo je dosta – jer u 15 dana gorivo poskupljuje drugi put.
"Prije poskupljenja sam odlučio napuniti do vrha, moramo uštedjeti svaki cent – što možemo", kazao nam je Zagrepčanin Gordan Tolić. "Vjerojatno će ovo povući cijene i svega ostalog, a to nam stvarno ne treba", dodao je njegov sugrađanin Ivan Filipović.
Pridodamo li sutrašnjem poskupljenju i ono od prije dva tjedna prosječan spremnik benzina od 50 litara platit ćemo 3 i pol eura više, a dizela čak 5 eura, da Vlada i ovaj put nije intervenirala, cijena spremnika benzina bila bi 9 i pol eura skuplja, a dizela 12 i pol. Pitanje je hoće li zbog nemira na Bliskom istoku cijene nastaviti rasti. "Naše, domaće tržište još relativno dobro izdržava te oscilacije koje su svakako cjenovni udari, ali opet – komparativno gledajući, ne preveliki", zaključuje naftni stručnjak Igor Dekanić.
Pod pritiskom i autobusni prijevoznici
Pod sve većim pritiskom zato su autobusni prijevoznici. Vozača nema, putnika je sve manje, guši ih visoki PDV, a na sve - cijene goriva ne prestaju rasti.
"Poskupljenje po jednom tanku goriva kod nas je od 50 eura na gore, mi te novce jednostavno moramo negdje nadoknadit. Po jednom taknu goriva, po jednom autobusu – dnevno", poručuje Ivan Leskovar, član upravnog odbora udruge Autobusi.hr. Cijene goriva diktiraju cijene karata, koje ovise i o prijevozniku, ali i o isplativosti linije. Poskupljenje je, kažu nam, neizbježno. "S ovim novim poskupljenjem goriva cijene će morati ići barem 20-ak posto gore na uslugu prijevoza. Na žalost nemamo drugu opciju, mi nemamo nikakve druge instrumente kojima bi mogli nadoknaditi sve naše gubitke koje trenutno imamo, to je na žalost jedino podizanje cijene karata", dodaje Leskovar.
'Poskupljenje je neizbježno'
Nastavi li gorivo rasti, poskupljenje je neizbježno, kaže nam potpredsjednik Nadzornog odbora najveće tvrtke za distribuciju prehrambenih proizvoda u zemlji.
"U slučaju nastavka trenda povećavanja cijena, morat će se mijenjati kratkoročni ugovori koji će se u nekoj sljedećoj fazi reflektirati i na cijenu proizvoda u dućanima", poručuje Stjepan Roglić, potpredsjednik Nadzornog odbora Orbico grupe. No, u slučaju da cijene goriva i krenu padati – niže cijene u trgovinama, možemo zaboraviti. "Smanjenje inflacije ne znači smanjenje cijena, nego smanjenje porasta cijena. To znači da će se nova ravnoteža koja će se postići i uspostaviti, ona ne bi trebala utjecati na sniženje cijene već na umjereni porast u sljedećem razdoblju, znači idemo prema 2 posto ciljanom godišnjem rastu cijena", zaključuje Roglić za RTL Danas.
POGLEDAJTE VIDEO: U Hrvatskoj poskupljuje gorivo: Evo kakve su cijene u susjedstvu