'PONUDA I POTRAŽNJA' /

Vlasnik restorana Stipe ne planira dizati cijene, evo koji je razlog

Prošla godina bila je rekordna za Splitsko-dalmatinsku županiju. Posjetilo ih je 3,8 milijuna gostiju, a rekordima se nadaju i ove 2025-te

Dragana Eterović

Dragana Eterović

Uvijek spremna za iznenadne situacije u Splitu. Radi ovaj posao zato što voli ljude i priče o njima

6.1.2025.
7:43
VOYO logo

Adventske pozornice u Splitu polako se rastavljaju, no turisti i dalje ne prestaju dolaziti. Početak godine već je doveo grupu turista iz Grčke koji su došli razgledavati povijesne znamenitosti grada.

"Moja grupa bila je zainteresirana za povijesne informacije o Splitu, a ja moram reći da je to meni jedan od omiljenih gradova u svijetu“, izjavila je Sissy Nikisiani, vodič iz Grčke.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Anestis Marapidis, također iz Grčke, nije skrivio oduševljenje: "Split je fantastičan. Ovo mi je treći put da ga posjećujem. Ovdje su Grci stizali u antičko doba, tako da smo ponosni što smo ovdje.“

Rekordna turistička godina

Prošla godina bila je rekordna za splitsko-dalmatinsku županiju, a rast se bilježi i u predsezoni i posezoni. Turisti su ove godine zabilježili 5 posto više dolazaka i 3 posto više noćenja nego prethodne godine.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nevena Čikeš, direktorica hotela, ističe: "Ako gledamo samo isključivo sezonu, to su bile brojke kao i prijašnjih godina, ali ako gledamo predsezonu i posezonu, bila je uistinu rekordna. Bilježimo rast u 10., 11. i 12. mjesecu. Najave za 2025. su odlične.“

Prema podacima, Splitsko-dalmatinsku županiju prošle godine posjetilo je 3,8 milijuna gostiju, koji su ostvarili 18,5 milijuna noćenja.

Produžena sezona i trend održivosti

Barbara Marković, predsjednica Hrvatske udruge obiteljskog smještaja, ističe:

"Što se tiče obiteljskog smještaja, sezona je bila dosta dobra, a produžila se. Visoka sezona i posezona produžile su se, pa su pojedine kuće radile čak i u 11. mjesecu, što je zapravo sinonim za održivi turizam i turizam 365 dana u godini, što mi konstantno zazivamo.“

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Cijene rastu, ali posjetitelji dolaze

Iako su brojke porasle, nisu izostali ni porasti cijena. Anestis Marapidis iz Grčke ističe: "Lijepo je mjesto za posjetiti, iako su cijene više od očekivanih, ali razumne su i zato smo ovdje.“

Unatoč povećanim troškovima i novim porezima, apel iznajmljivačima je da ne podižu cijene. Barbara Marković objašnjava: "Nešto će doći do laganog povišenja, ali to neće biti ništa značajno. Cijene će se jednostavno ukalkulirati unutar troškova.“

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ugostitelji računaju na 'domaće'

Neki ugostitelji, pak, računaju i na domaće goste te ne planiraju podizati cijene.

Stipe Dujić, vlasnik restorana, kaže: "Svako poduzeće za sebe odlučuje o cijenama. Ponuda i potražnja vrlo su jednostavni. Osobno neću podizati cijene, ali ako bude potrebno, bit će malo korekcije.“

Iako inflacija diktira cijene, turisti i dalje imaju mogućnost odabrati najbolju destinaciju za sebe. Kako stvari stoje, Split će i dalje biti visoko na listi želja posjetitelja, a s najavama za 2025. godinu, očekuje se nastavak pozitivnog trenda.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
djevojke sunca
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo