CRNA DIONICA / Neslužbeno: Par kod Novske zaustavio se nasred autoceste. Profesor: 'Do sada je uvijek bila greška vozača'

Stječe se dojam da se teške nesreće s poginulima posebno često događaju na autocesti A3. Razgovarali smo sa Željkom Šarićem s Fakulteta prometnih znanosti

Boris Mišević

Boris Mišević

Više od dva desetljeća na TV ekranima, nema terena na kojem nije bio i ljudi s kojima nije razgovarao

7.3.2024.
19:24
VOYO logo

Dvije osobe poginule su u prometnoj nesreći na autocesti između Novske i Okučana. To je još jedna u nizu tragedija na toj dionici. Prije 3 godine poginulo je 10 putnika autobusa, prije 5 godina na odmorištu dvije djevojčice, a među žrtvama te ceste su i pjevač Toše Proeski te glumica Dolores Lambaša.

Stječe se dojam da se teške nesreće s poginulima posebno često događaju na autocesti A3. Razgovarali smo sa Željkom Šarićem s Fakulteta prometnih znanosti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
'dionica smrti' /

Zašto je ovaj dio A3 koban? Prometni stručnjak: 'Jedna je stvar gora od mobitela i alkohola'

Image
'dionica smrti' /

Zašto je ovaj dio A3 koban? Prometni stručnjak: 'Jedna je stvar gora od mobitela i alkohola'

Zašto na ovoj mikrolokaciji ima toliko puno nesreća?

"U okviru svojih aktivnosti na Fakultetu pregledat ćemo ovu lokaciju. Autocesta A3 s ovom dionicom je najopterećenija autocesta u Republici Hrvatskoj kroz koju je prošle godine prošlo više od 21 milijuna vozila. Za bilo kakvu analizu potrebno je sagledati sve činjenice pa je vidljivo da je na toj dionici jako velik udio teretnih vozila koji utječu na prometni tok i zagušuju ga."

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Postoji li neka specifičnost kod dijela Okučani - Novska?

"Pregledavajući sve lokacije prometnih nesreća na cijeloj dionici, na cijeloj autocesti, do sada nismo utvrdili da je uzrok prometne nesreće bio u samim značajkama ceste. Do sada se uvijek radilo o grešci vozača koji su nesreće uzrokovali svojim ponašanjem."

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prema neslužbenim podatcima, ovaj automobil bio je zaustavljen ne na zaustavnoj traci nego na normalnoj traci. Je li ta informacija točna saznat ćemo nakon policijske istrage. Što se može napraviti tehnički? Može li se realizirati prevencija?

"Treba djelovati prema vozačima, preventivno i represivno ih educirati o ponašanju. Ono što upravitelji cesta mogu napraviti u ovom situacijama, je zaštititi vozača ako već naprave određenu grešku. Na ovoj lokaciji, to je napravljeno. Na primjer, tako imamo rubne linije koje vibriraju kada vozilo pređe preko njih, upravo da upozore vozača da je izašao iz svoje prometne trake. Ili, ono što se naravno štiti - svi tvrdi elementi koji se nalaze uz cestu poput stupova i nadvožnjaka, da prilikom slijetanja ne dolazi do teških posljedica."

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Koji je kratki savjet vozačima? Kako da voze u smislu razmaka?

"Podatci pokazuju na A3 da je preko 40 posto prometnih nesreća s poginulim osobama na toj autocesti su s teretnim vozilima. Savjet vozačima je da budu svjesni da vozači teretnih vozila nemaju manevarske sposobnosti kao vozači osobnih vozila i da je njihov zaustavni put znatno duži. Samim time imaju težu mogućnost u reakciji."

Tekst se nastavlja ispod oglasa
FON
Gledaj od 27.srpnja
VOYO logo