'NI JEDNO NI DRUGO JER...' /

Hrvati na internetu dnevno troše 24 mil. eura! Kupujemo li sve manje u dućanima? Jedan odgovor nas je raspametio

Nakon rekordnih rezultata, navale na online kupnju više nema - pokazalo je to izvješće udruge koja okuplja više od 500 web trgovina koje prodaju u našoj zemlji. Zašto je promet osjetno pao?

Lucija Ptičar

Lucija Ptičar

Samoborka. TV reporterka koju gura osjećaj za pravdu. Ustrajna u dobivanju odgovora na ključna pitanja.

19.4.2024.
8:22
VOYO logo

Umjesto odlaska u trgovinu, Tomislavu iz Nove Gradiške su draži hvatanje popusta putem interneta i dostava na kućni prag. "Zato jer je mirnije. U trgovini zna biti previše glazbe, distrakcije, pogotovo ako se kupuje neka odjeća, roba", kaže nam Tomislav.

No, navala na online trgovine se ispuhala. Postotak onih koji su intenzivno trošili putem interneta lani je bio četiri posto manji u odnosu na godinu prije. A u usporedbi s 2021., promet je slabiji 11 posto.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Nalazimo se u vremenu inflatornih kretanja, hajdemo reći da su svi trgovci pod nekim pritiskom. S jedne strane ih inflacije pritišće u nabavci roba, a s druge strane prisutna je neizvjesnost zbog općeg globalnog stanja", ističe konzultant u Udruzi Ecommerce Hrvatska Zvonimir Mozer.

To je uzrokovalo probleme u lancu opskrbe, dostave su kasnile, a troškovi prijevoza su porasli. Iako Hrvati svakog dana na internetu troše u prosjeku 24 milijuna eura, neke je inflacija natjerala na racionalizaciju potrošnje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
'GRAĐANI NISU SVJESNI...' /

Karlovčanin 'nasjeo' na online prevaru: Odvjetnica objavila kako dolazi do takvih situacija

Image
'GRAĐANI NISU SVJESNI...' /

Karlovčanin 'nasjeo' na online prevaru: Odvjetnica objavila kako dolazi do takvih situacija

"Prije sam više voljela online kupovinu, ali evo sad taman idemo na neku buvljak", rekla je Mia iz Dugog Sela.

Jednu smo djevojku pitali je li joj draža online ili tradicionalna kupovima u trgovinama, na što nam je rekla: "Ni jedno ni drugo - jer nemam para".

A kupnja putem interneta ponekad i nije najpovoljnija opcija jer građani sve češće ostaju bez eura na računima zbog povećanja broja prevaranata.

"Ljudi sve više i više iako nemamo jasne podatke koliko to može utjecati, ali ljudi sve više i više imaju animozitet prema kupnji online. Ne vjeruju, ne znaju hoće li im doći roba", kaže stručnjak za online sigurnost Alen Delić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Pa građani imaju niz razloga za odlazak u trgovinu. "Bolje da vidim ,nego da mi dođe nešto pa da mi se ne dopada se", izjavila je Lenche iz Sjeverne Makedonije.

"Mogu odmah sve isprobati, a ako naručim nešto online onda moram vraćati ako mi nije dobro i kvaliteta nije onakva kakvu ponekad želim", dodala je Lea iz Zagreba. S njom se slaže i Lucija iz Dugog Sela kojoj je tradicionalna kupovina dobar način da izađe iz kuće, a dodatan plus je i što uživo može sve isprobati.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Klasičnu" kupnju u trgovinama preferira i Zagrepčanka Snježana. "Ostala sam u 19. stoljeću", šali se.

Zato online platforme, tvrde stručnjaci, trebaju osmisliti taktike kako zadržati kupce.

"Koristeći neke nove alate, platforme koje su prisutne, stvarati neke nove consumere kako bi bolje prezentirali svoje web shopove i ukloniti blokade neke koje dolaze prilikom odluka o kupnji", rekao je Mozer.

Delić ističe da je tehnologija tu da nam pomogne i da bi ju trebali koristiti na siguran način. "Što se tiče perspektive informacijske sigurnosti, prijevara će biti još više, ljudi će krasti novac i raditi lažne stvari, ali mi se trebamo nositi s time", zaključuje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

I dobro odvagnuti što je korisnije i isplativije.

pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo