Nova godina dan je kada bi se u Hrvatskoj moglo reći da pjenušac teče u potocima. Domaći proizvođači ovih dana zadovoljno trljaju ruke. Istina sve se više proda i kroz ostatak godine, no to nije ništa u usporedbi s gužvom koja nastaje krajem prosinca.
"Počinju Hrvati imati kulturu ispijanja pjenušaca. Ove godine pjenušac se dosta traži. Mi ga još imamo, ali evo neki moji kolege, neki su čak i sve prodali i to je jako dobro, jer ljudi cijene naš kraj i to što daje", ističe Franjo Kolarić, vlasnik OPG-a.
Većina Hrvata pije pjenušac samo u posebnim prilikama - na vjenčanjima, krizmama, rođendanima i drugim obiteljskim proslavama. I tako je bilo godinama, no to se mijenja, pjenušac ulazi u svakodnevicu, sve češće dobiva prednost i pred klasičnim vinom.
Povećala se potrošnja pjenušca u Hrvatskoj godinama je to bilo 2 decilitra. Sada je (vadim drugu čašu) nešto više od 4 decilitra po stanovniku.
Hrvatima malo fali do ispijanja pola litre - prosjek je 0.47 L po glavi. No, to i dalje nije ništa u usporedbi s ostatkom Europe gdje se pije tri puta više - 1.33 L po stanovniku.
Ipak, i dalje mnogima pjenušac nije prvi izbor zbog cijene. A s druge strane tu je i opcija - pjenušac iz trgovačkog centra za 12, 13 kuna.
"Mi ćemo dignuti cijene kolko nas sad košta čep, etikete, a to 10 do 15 posto. Gledajte, vi za 100 kuna možete kupiti vrhunski pjenušac s Plešivice za 100-120 kuna i tu ste bez brige, a ovo što se nađe za 12 kuna, pa mene skoro samo boca košta 10 kuna", dodaje Kolarić.
Za vinare je dobra vijest da se njihovi proizvodi sve više traže, ali i oni se suočavaju s novim problemima. Tu ne govorimo o skupljim troškovima proizvodnje - već o nedostatku grožđa i radne snage koja će se baviti ovim poslom.