Otkrijte odakle nam dolaze turisti koji najviše troše

Svjetska turistička organizacija objavila je podatke o najvećim svjetskim potrošačima turistima, a tablica najpoželjnijih gostiju pokazuje i jedno iznenađenje.

12.5.2010.
11:52
VOYO logo

Na prvom mjestu svjetskih potrošača nalaze se Nijemci, koji ipak najviše putuju i za svakog domaćina najpoželjniji su gosti. U prošloj godini na putovanjima su Nijemci potrošili najviše novca, čak 80,8 milijardi dolara, piše Jutarnji list.

arti-201005040151006U turističkim dolascima u Hrvatsku udjel Nijemaca lani je iznosio 22,7 posto. S obzirom na to da su ukupni prihodi u turizmu u 2009. godini iznosili 6,3 milijarde eura, po toj logici proizlazi da su Nijemci u Hrvatskoj ostavili barem oko 1,5 milijardi eura. S obzirom na njihovu platežnu moć, vjerojatno su potrošili i više.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nakon Nijemaca, kako pokazuju podaci WTO-a, najveći su potrošači Amerikanci i Britanci, a zatim slijede Kinezi. Zauzevši četvrto mjesto, Kinezi su lani u svijetu potrošili 47,3 milijarde dolara, što je sedam milijardi dolara više nego godinu prije. Tako su po potrošnji premašili Francuze i Talijane.

To je također i jedan od pokazatelja da kriza Kineze gotovo nije ni zahvatila. Štoviše, posjećujući hotele, restorane i turističke atrakcije po svijetu, pomogli su u oporavku drugih zemalja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Inače, ukupno gledajući, globalna kriza znatno je umanjila turističke prihode. Sa 942 milijarde dolara u 2008. godini, iznos potrošen lani pao je na 852 milijarde dolara, za gotovo 10 posto.

No, u prva dva mjeseca 2010. godine međunarodni turistički dolasci porasli su sedam posto, pokazuju podaci WTO-a. Oporavak je počeo već u zadnjem kvartalu prošle godine, kada su dolasci porasli dva posto, nakon 14 mjeseci uzastopnog pada. Ta organizacija procjenjuje da će ove godine turistički dolasci biti 3 do 4 posto veći nego lani.

Prethodni članci:

arti-201004260039006 arti-201004270021006 arti-201005070082006

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Dosje jarak
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo