Otvoreno pismo sindikata je nastavak sindikalne borbe za bolje radne uvjete, opstanak i razvoj aviokompanije, ističu u pismu premijeru Zoranu Milanoviću, ali i njegovim suradnicima Radimiru Čačiću i Zlatku Komadini od kojih traže hitan sastanak kriznog menadžmenta.
Upravo je Milanovićeva Vlada, za razliku od prethodne koja je koristila usluge CA, odlučila ubuduće putovati aviokompanijom koja im ponudi nižu cijenu. Cijena karata je jedan od prigovora sindikata u najnovijem od brojnih upozorenja koje su odaslali u zadnje dvije godine.
"Vodi se potpuno promašena poslovna politika s izuzetno visokim cijenama karata, u nerazmjeru s cijenama karata konkurencije na istim direktnim linijama, cijenama karata na konektiranim letovima koje prelaze okvire zdravog razuma, velikim brojem otkazanih letova opet zbog preskupih karata, problematičnim planiranjem reda letenja kod kojeg se čine konstantne pogreške", ističu sindikati.
Odore bez natječaja, 'višak flote'
Odore se, dodaju, nabavljaju bez javne nabave već 10 godina, a CA također propušta iznajmiti "višak" flote koji očito, nije višak, već se radi o manjku posla koji Uprava ne želi ili nije u stanju pronaći.
Plan restrukturirana radi se u tajnosti, iako sindikalci uporno traže uključenje, a istovremeno kompanija zapošljava radnike preko privatnih agencija - čime javni novac završava u privatnim džepovima, pada kvaliteta usluga, razina plaća, nema uštede, a o trošku poreznih obveznika na ovaj način CA "školuje radnike potencijalno i za konkurenciju", pišu u apelu.
Traže intervenciju državnih organa jer iz raznih analiza poslovanja proizlaze indicije da se "nesavjesno upravlja tvrtkom", ali i sumnja se i u "nezakonite radnje dijela menadžmenta".
Nestanak goriva i 'kreativno računovodstvo'
Naime, postoji "problematična razlika u odnosu prikazane količine goriva natočenog u hrvatskim zračnim lukama i stvarne količine goriva koja završi u zrakoplovima" -navodno se radi o po više od stotinu kilograma u Hrvatskoj, dok je na inozemnim letovima ta razlika višestruko manja.
Sumnjaju i u "'kreativno knjigovodstvo' kojim se gubici prebacuju u dugove i sl." – zbog čega se događa "dodatno snižavanje ionako niskih troškova rada, ukidanje radničkih prava i snižavanje sigurnosti letova, putnika i letačkog osoblja", a nadležni ne reagiraju.
Uprava tvrtke svoje poslovanje temelji "na trošenju temeljnog kapitala, povećanju zaduženja, daljnjem snižavanju ionako niskih troškova rada zaposlenika", zatim, "dvojbenim poslovnim odlukama uz potporu Agencije za civilno zrakoplovstvo", na što su sindikalci ranije upozoravali uz potporu europskih kolega.
Uz apel, koji potpisuju sindikalci Andre Šarinić, Suzana Artuković Vuksan, Antonio Čorak, Tomislav Rajković, Mario Iveković, Vjekoslav Jelić, dostavili su i rezultate poslovanja i trošak radnika, analizu problema goriva za avione, analizu lanjske sezone i prijedloge poboljšanja problematične zimske sezone.