Nakon što je Ivan Mišetić, predsjednik Uprave Croatia Airlinesa, otkrio da se ta aviokompanija bori s teškoćama i da je može spasiti jedino prodaja, u poslovnim su krugovima počele kružiti priče da je namjerava kupiti njemački partner Lufthansa.
U Croatia Airlinesu nisu željeli komentirati tko bi mogao biti kupac i javljaju li se već zainteresirani za hrvatskog nacionalnog prijevoznika, ali su potvrdili da je privatizacija svakako jedan od mogućih scenarija za budućnost kompanije.
Hoće li se ona provesti i po kojem modelu, kako su rekli, odlučit će vlasnik.
"Ne možemo nagađati o potencijalnim kupcima ili partnerima", poručili su za Jutarnji list.
U nacionalnoj aviokompaniji smatraju da će sve manje europske aviokompanije u državnom vlasništvu u sljedećih nekoliko godina kupiti velike europske aviotvrtke, što ne smatraju lošim potezom nego jedinim mogućim.
Prošlu godinu Croatia Airlines završio je s oko 110 milijuna kuna gubitka. Loš financijski rezultat u prvom redu uvjetovan je padom broja putnika. U domaćem prometu pad iznosi 9 posto. Pad broja biznis putnika je 34 posto.
Problem je to što je Ina zatražila da Croatia Airlines plaća godišnju naknadu za strateške rezerve nafte, a veliki udarac za kompaniju bila je odluka Uprave Kontrole leta da Croatia Airlines mora plaćati terminalsku naknadu.
Bankrota vjerojatno neće biti jer će, kao i do sada, do prodaje država pokrivati gubitak.
Croatia Airlines i Lufthansa su već 6 godina strateški partneri. Naime, Croatia Airlines postala je 2004. dio jedne od najprestižnijih putničkih zrakoplovnih udruga u svijetu Star Alliance, koju predvodi Lufthansa.
Lufthansa je najveći europski putnički zračni prijevoznik te po putničkom prijevozu peta kompanija u svijetu. Grupa kojoj je sjedište u Frankfurtu ima 529 zrakoplova i u svijetu zapošljava 105.261 osobu.
Prethodni članci:
arti-201002090230006 arti-201001260375006 arti-201002100464006