Dosta mi je tih stranaca, kada će više otići kući?

Tajna inspekcija otkrila je kako svaki peti konobar, trgovac, prodavač karata u trajektnim lukama ne zna ni riječi engleskog.

25.8.2010.
14:13
VOYO logo

Mrzovoljne i neprofesionalne domaćine raskrinkali su tajni kupci agencije Heraklea, specijalizirane za mystery shopping u Hrvatskoj, koji su u samoj špici sezone, između 15. srpnja i 15. kolovoza, mjerili kvalitetu usluga u Istri i na Kvarneru, te u Dalmaciji i Zagrebu.

Obišli su 185 restorana, kafića i trgovina, mjenjačnica, banaka, muzeja i trajektnih luka. Na testu su pali mnogi, a najviše su neugodnih komentara na račun gostiju, uvjereni da su ovi pravi stranci i da ih ne razumiju, pred tajnim kupcima izgovorili – Dalmatinci, piše Večernji list.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

arti-201008090471006Neki si čak, suočeni s gostom i obostrano neugodnom situacijom, u bradu promrmljaju: "Ajde, bogati, dok se ti odlučiš! Dosta mi je više tih stranaca, kada će više otići kući?"

Istraživanje je pokazalo da svaki peti konobar, trgovac, prodavač karata u trajektnim lukama ne zna ni riječi engleskog. Kako bi se sporazumjeli s gostom, mnogi su se poslužili rukama i nogama, a neki su pokušali na nekom trećom jeziku ili zvali kolege u pomoć. No, devet posto gosta je jednostavno – otpililo. Neki su se pritom poslužili i kratkim, nedvosmislenim i odbojnim: "No". Istodobno, za svaku pohvalu, 30 posto domaćina pokazalo je više nego tečan engleski.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

S druge strane, 10 je posto natmurenih domaćina bez osmijeha i 20 posto onih koji ne znaju odgovoriti niti na: "Do you speak english?"

Najbolje engleskim vladaju Istrani i Primorci, Dalmatinci su na trećem mjestu, a zagrebački su domaćini – posljednji.

Prvi čovjek hrvatskog turizma, ministar Damir Bajs, smatra da rezultati ovog istraživanja nisu pretjerano zabrinjavajući. Smatra da bi rezultat bio puno bolji da su u istraživanju sudjelovali i zaposlenici u agencijama i hotelima, koji su znatno bolji u poznavanju stranih jezika od prosjeka.

Bajs zaključuje da je poželjno da baš svaki konobar i drugi turistički djelatnik odlično vlada stranim jezicima i da su svi pritom nasmiješeni.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prethodni članci:

arti-201008090471006 arti-201008030539006 arti-201008180043006

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
nedelja
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo