NOVI UDAR NA GRAĐANE! /

Lošim vijestima nema kraja! Karte za vlak skuplje za 15 posto

Kako je i počela, tako će i završiti. U 2012. godinu ušli smo dizanjem cijena, a u istom tonu godina i završava. Od prvog siječnja vožnja vlakom poskupljuje za 15 posto, a netom prije toga gore idu i cijene grijanja preko HEP toplinarstva. Direktori HŽ-a potvrdili su milijunske gubitke, ali tvrde da ih neće plaćati samo građani već da se poduzeće restrukturira. Još proljetos Vlada je, nakon struje i plina, rekla da više neće biti loših vijesti.

4.12.2012.
18:54
VOYO logo

Hrvatske željeznice su objavile gubitke i najavile 15 posto skuplje karte. Ministarstvo prometa dizanje cijena već je odobrilo, čeka se još samo suglasnost ministra gospodarstva i od 1. siječnja iduće godine putnicima će život biti još skuplji.

Opravdanje za nove cijene redovito zvuči isto.

"Morat ćemo uskladiti cijene jer pet godina u putničkom nisu dizane čak ni na nivou inflacije, a vi znate da su i gorivo i energenti poskupili 25 posto", rekao je direktor HŽ Putničkog prijevoza, Dražen Ratković.

U sindikatu kažu da su cijene karata već sad visoke.

"Trošak neefikasnosti HŽ Putničkog prijevoza ne smije prebaciti na korisnike, nego da se unutarnjim rezervama mora naći prostora kako smanjiti trošak funkcioniranja, kako smanjiti jedan enormni broj menadžmenta", pojasnio je Anto Iličić iz Sindikata prometnika vlakova Hrvatske.

Novim se cijenama želi smanjiti dio gubitka koji će ove godine u putničkom prijevozu iznositi 158 milijuna kuna. HŽ Cargo dodat će 92 milijuna gubitka, dok je HŽ Infrastruktura u plusu 100.000 kuna. Tu su i kreditna zaduženja.

Na upit kolika su trenutna zaduženja, ministar prometa Siniša Hajdaš Dončić odgovara: "Pa recimo po clean startu negdje 3,5 – 4 milijarde kuna".

Zbog ogromnih minusa cijelu se godinu govori o restrukturiranju. No, što se zapravo napravilo? Do kraja godine iz HŽ-a odlazi oko 2.000 radnika, koji će biti socijalno zbrinuti.

Ukidaju se regresi i božićnice, a 42 milijuna kuna uštedjet će se na 45 linija manje u novom voznom redu. Iz Zagreba prema Osijeku, Rijeci i Splitu na dan će voziti po jedan par vlakova manje.

"Gdje su ovi vlakovi koji su ukinuti? Do 10 puta su troškovi veći od prihoda", dodao je Ratković.

Ove godine u HŽ je investirano oko 700 milijuna kuna. Istodobno, u vlakovima se vozilo oko 28 milijuna ljudi, 44 posto manje nego lani.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo