promocija plus za rtl /

EKSKLUZIVNO: Što građani misle o mjerama protiv korone i kako žele dočekati drugi val?

RTL i Promocija Plus donose vam ekskluzivno istraživanje o tome kako su građani ocijenili mjere u borbi protiv korone

6.6.2020.
18:40
VOYO logo

Kako su građani doživjeli Vladine mjere kojima je odgovorila na pandemiju koronavirusa te što očekuju u slučaju novog vala? Rezultate ekskluzivnog istraživanja o mjerama Nacionalnog stožera civilne zaštite koje je za RTL od 2. do 5. lipnja na uzorku od 1300 ispitanika provela agencija Promocija plus donosi Damira Gregoret.

Jesu li mjere bile pretjerane?

Image
Foto: RTL

Da su mjere Nacionalnog stožera bile pretjerane ili uglavnom pretjerane ocjenjuje petina ispitanika, a gotovo 80 posto ispitanih smatra ih dobro odmjerenima. Istodobno je zanemarivo malen postotak ispitanika koji kažu da su mjere bile nedovoljne (1,1 %). Gledano po biračkom tijelu, HDZ-ovih birači gotovo da nemaju zamjerki (89,5 % ih smatra da su bile dobro odmjerene).

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
gost rtl-a danas /

Beroš za RTL o izborima i 10. izbornoj jedinici! O rezultatima RTL-ova istraživanja kaže: 'Ponosan sam!'

Image
gost rtl-a danas /

Beroš za RTL o izborima i 10. izbornoj jedinici! O rezultatima RTL-ova istraživanja kaže: 'Ponosan sam!'

Kod oporbenih stranaka i opcija glavna je kritika da su mjere bile pretjerane (među SDP-ovim biračima to je 29,3 %, među biračima Domovinskog pokreta 20,9 %) iako je i kod njih znatno više onih koji mjere ocjenjuju dobro odmjerenima (među SDP-ovim biračima 67,9 %, među biračima Domovinskog pokreta 77,4 %).

Odnos zaštite zdravlja i ekonomske štete

Image
Foto: RTL

S tvrdnjom da je Stožer ostvario pravi odnos između zaštite zdravlja i smanjenja ekonomske štete uglavnom ili potpuno slaže se 62,1 posto ispitanika, a da to nikako ili uglavnom nije slučaj poručuje 30,7 posto ispitanika. Očekivano, gotovo 90 posto HDZ-ovih birača slaže se da je balans bio ispravan.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Među SDP-ovim biračima više je onih koji ne misle da je odnos zdravlja i ekonomije bio dobar (50 %), no i među SDP-ovcima je 43 posto onih koji smatraju da jest.

Otvaranje granica

Image
Foto: RTL

Da su hrvatske granica strancima i turistima otvorene primjereno dominantan je stav među ispitanicima - 65,1 posto. Da se granice otvaraju prebrzo poručuje gotovo četvrtina ispitanih, a da je dinamika prespora i da se to trebalo i prije učiniti poručuje manje od 9 posto ispitanika.

U svim regijama vidljiv je dominantan stav o primjerenosti otvaranja granica (između 66,7 % i 70,9 %), ali najmanje u Zagrebu i okolici (53,6 %).

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Povjerenje u Stožer

Image
Foto: RTL

Da nema povjerenja u rad i mjere Stožera poručuje 11,1 posto ispitanika, četvrtina poručuje da ima dosta povjerenja,  a najviše je onih koji tom tijelu daju povjerenje - 62 posto. Za tu su se opciju češće odlučili birači gotovo svih stranaka pa i oni oporbeni (među biračima HDZ-a to je 89,2 %, SDP-a 42,9 %, a Domovinskog pokreta 60,9 %).

Građani žele blaže mjere

Image
Foto: RTL

Unatoč tome znakoviti su podaci o očekivanim mjerama u slučaju drugog vala epidemije. Ispitanici najčešće zazivaju blaže mjere; dakle omogućavanje normalnog života uz obvezne mjere zaštite starijih i rizičnih skupina stanovništva. Tako misli više od 35 posto ispitanika.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Za kompletnu karantenu, slično kao u prvom valu epidemije je 26,9 posto, a sličan je postotak i onih koji smatraju da bi se trebale odrediti isključivo lokalne karantene ovisno o brojkama zaraženih na određenom području.

Malo je onih koji smatraju da bi se u drugom valu trebao osigurati normalan život bez mjera kao i onih koji tada ne bi aktivirali Nacionalni stožer.

Napomena: Istraživanje je provela agencija PROMOCIJA PLUS od 2. do 5. lipnja 2020. CATI metodom (telefonski) na uzorku od 1300 punoljetnih građana Republike Hrvatske.
Standardna pogreška uzorka iznosi +/- 2,77 posto, uz razinu pouzdanosti od 95 posto.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo