Zuckerbergova 'hoodica' izazvala revoluciju

Odijelo (ne) čini čovjeka. Tko bi pomislio da bi komad pamuka mogao postati prvorazredna politička stvar?

11.5.2012.
11:41
VOYO logo

Osnivač i izvršni direktor Facebooka Mark Zuckerberg ovaj tjedan počeo je s predstavljanjem svoje inicijalne javne ponude dionica (IPO) institucionalnim ulagačima, odnosno velikim fondovima i investicijskim bankama. Zuckerbergov "roadshow" ima za cilj pobuditi interes za dionice Facebooka, odnosno uvjeriti potencijalne investitore da se isplati uložiti u Facebook.

Već prvog dana Zuckerberg je užasnuo fond menadžere, bankare i bogate ulagače jer se pojavio u svojoj prepoznatljivoj običnoj sportskoj majici s kapuljačom (eng. hoodie). Jedno je kada uredništvo časopisa Esquire uvrsti Zuckerberga na popis "Celebrity Style Hall of Shame" jer nosi uvijek istu, dosadnu odjeću; izblijedjele traperice, Adidas natikače i majicu s kapuljačom. Mladog Zuckerberga nikada nisu previše pogađali takve kritike. Uostalom, da ste najmlađi milijarder na svijetu sigurno ni vi ne biste previše gubili živce zbog toga što ste se zbog svog casual odijevanja našli na meti modnih kritičara.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ovo uostalom nije prvi put da se mladi milijarder pojavljuje u neformalnom izdanju. U ranim danima Facebooka na neke sastanke s ulagačkim fondom Sequoia Capital dolazio je u pidžami.

Ovoga puta Zuckerberg se nije našao na meti modnih kritičara, već onih koji predstavljaju Wall Street. Zbog nenošenja odijela s kravatom na "roadshow" sastanke počeli su se pojavljivati komentari da "Zuckerberg ne shvaća ozbiljno Wall Street" i da ne "pokazuje poštovanje prema potencijalnim investitorima".

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Analitičar Michael Pachter iz tvrtke Wedbush Securities koja cilja na Facebookove dionice se na Bloomberg TV žalio na "Zuckerbergovo ruho". On je izjavio da takvo odijevanje govori o "nezrelosti", pa je otišao tako daleko ustvrdivši da bi Facebooku bilo bolje bez Zuckerberga kao izvršnog direktora.

To je bilo dovoljno da se zapali rasprava oko hoodie pa su se smjesta pojavila dva Twitter profila @Zuckerbergshood i @Zuckshoodie te nekoliko Facebook stranica. I ne samo to. Zuckerberg je s tom majicom, možda i nenamjerno, ušao u kulturni rat - između mladih i starih, između Silicijske doline i Wall Streeta.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Na Pachtera se odjednom srušila gomila kritika iz blogosfere, pa je bio prisiljen pojasniti svoje izjave dane na televiziji. Rekao je da on također nosi "hoodie", ali povremeno i izvan ureda. On je samo želio reći da kada prezentirate nešto bankarima onda nosite sako kao znak poštovanja. Istaknuo je također da je Zuckerberg prošle godine ipak nosio odijelo kada se susreo s američkim predsjednikom Barackom Obamom. (Pritom je ignorirao činjenicu da se Steve Jobs, koji je sjedio s druge strane Obame, pojavio kao i uvijek u svom prepoznatljivom izdanju - crnoj dolčeviti i trapericama).

Zanimljivo, ali Pachter smatra da bi dobro bilo da je Zuckerberg nosio sako, majicu i traperice prilikom susreta s bankarima. Kako se vremena mijenjaju! Zbog nošenja traperica i majice 1972. godine bi vam odbili dati kredit u banci, a kamoli da takvi prezentirate nešto najvećim investitorima s Wall Streeta. Stoga, možemo li pretpostaviti da će se današnji tipovi koji se pojavljuju na Wall Streetu u odijelima oko godine 2020. početi pojavljivati odjeveni u traperice i majice s kapuljačom?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Jasno je da je na djelu sukob kultura. Na Wall Streetu odjeća još uvijek čini čovjeka, iako nošenje odijela nije dominantna kultura. U Silicijskoj dolini pak, nitko se ne brine o tome što nosite na sebi. Oni brinu samo o tome koliko dobro pišete svoj kod. Tko zbog toga kaže da su mladi u krivu?

Držeći se svoje 'hoodice', Zuckerberg je poslao snažnu kulturnu poruku. Nije riječ o tome da on ne brine o velikim investitorima, već o tome da ne želi mijenjati ono što jeste i ono što danas jest Facebook.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U kompaniji vlada snažna hakerska kultura na koju su ponosni i to je, kako piše Mashable, jasno svakome tko je posjetio Facebookovo novo sjedište u Menlo Parku u Silicijskoj dolini. Zaposlenici se, dapače, ohrabruju da nose ono što žele, da "hakiraju svoj prostor" i ispisuju grafite po zidovima.

Tipovi u odijelima iz tvrtke Wedbush Securities trebali bi stoga pokazati malo poštovanja prema "hoodie generaciji" i gigantskom virtualnom svijetu društvenih mreža koji je kreirala i koji održava.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Što vi mislite o aferi Hoodiegate i čini li na kraju krajeva odijelo čovjeka?

Prethodni članci: arti-201205100372006 arti-201205010200006 arti-201205080322006 arti-201205060331006 arti-201204240159006

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Gajin svet
fnc 15
Hell's kitchen
Brak na prvu
Azbuka našeg života
default_cta
Cijena strasti
Tajne vinove loze
Ljubavna zamka
Smrt u raju
Pevačica
default_cta
Obiteljske tajne
Brak na prvu Australija
Sumrak saga: Mladi mjesec
Playmobil
Volio bih da sam ovdje
default_cta
VOYO logo