Na sam dan kad je Google sudjelovao u organizaciji konferencije Internet at Liberty 2012, koja se bavi slobodnim protokom informacija, potpredsjednik Europske komisije Joaquin Almunia upozorio je da njegov ured samo nekoliko tjedana dijeli od podnošenja formalnog prigovora protiv Googlea.
Almunia je izjavio da bi Google mogao biti odgovoran za najmanje četiri oblika kršenja europske politike koja regulira područje tržišnog natjecanja (antitrust). Istraga koja je u tijeku ima za cilj pokazati je li Google dao posebnu prednost svojim servisima u rezultatima pretraživanja na svojoj tražilici. Štoviše, Almunia je upozorio da Google nije samo favorizirao linkove na svoje vlastite servise, isključujući tako druge konkurente iz ravnopravnog tržišnog natjecanja, nego je na taj način i oblikovao formate AdWords kampanja kako bi postigao "ekskluzivnost".
Sporazumi između Googlea i njegovih oglašivačkih partnera, istaknuo je Almunia, nalažu da partneri moraju "zadržati sve ili većinu zahtjeva iz Googlea, a koji se odnose na pretraživanje oglasa, te se na taj način isključuju konkurentni pružatelji usluga... Ovo potencijalno utječe na usluge oglašavanja koje su kupili primjerice online trgovine, online časopisi ili televizije".
Zamka online oglašivačima
Osim toga, Google pokazuje snažnu pristranost prema svojim vlastitim servisima kad je riječ o prikazivanju rezultata u određenim kategorijama. Kad primjerice upitate Google za neku zemljopisnu lokaciju, naravno da ćete dobiti kartu s Googleova servisa Google Maps. Gledano u cjelini, Almunia ipak želi ukazati na nešto vrlo zlokobno, a to je da Google lažira online tržište oglašavanja sustavno promičući stranice za koje je vjerojatno da će ih korisnici izabrati prilikom pretraživanja nekog pojma na internetu.
Naveo je i primjer. Naime, Almunia tvrdi da Google kopira sadržaj s tzv. okomitih pretraživačkih servisa (oni servisi koji se, za razliku od općih pretraživačkih servisa, baziraju na određenoj kategoriji, tipu medija ili žanru). S obzirom na to da su konkurentski servisi ostalih sudionika na tržištu potisnuti prema dolje u rezultatima pretraživanja, to može upućivati na praksu da Google kopira konkurentske sadržaje kako bi im snizio rang u rezultatima pretraživanja na svojoj tražilici i u korisnikovom umu, makar i na podsvjesnoj razini. Posljedica toga je da Google svjesno postavlja zamke online oglašivačima u sustavu koji generira veću vrijednost posebno za ključne riječi (keywords) koje Google može najizravnije promicati, a to njegov AdWords sustav tako čini različitim od konkurentskih sustava koji oglašivačima ne mogu omogućiti takvu kampanju koja se proteže kroz više servisa.
Almunia je istaknuo da su u Europskoj komisiji "zabrinuti da Google nameće ugovorna ograničenja razvojnim inženjerima", te da Google sada mora brzo "ponuditi pravna sredstva".
Ostalo je još malo vremena...
U pismu poslanom Googleovu predsjedniku Ericu Schmidtu, napisao je da je "u pitanju nekoliko tjedana", koji Googleu stoje na raspolaganju da "ublaži zabrinutosti koje ga prate zbog njegove dominantne pozicije".
Googleov glasnogovornik izjavio je da se tvrtka ne slaže sa zaključcima EK, ali da će raditi na rješavanju tog pitanja.
"Mi smo sretni da možemo raspravljati o bilo kojim pitanjima koja oni mogu imati", rekao je glasnogovornik Googlea Al Verney.
Posjetimo, Europska komisija pokrenula je istragu vezanu uz Googleovo pretraživanje još u studenom 2010. godine.
Početkom ovog mjeseca povjerenik Almunia izjavio je da Europska komisija neće žuriti u donošenju odluka vezanih uz protutrustovsku tužbu protiv Googlea, međutim nakon najnovije izjave očito je da Googleu istječe vrijeme.
Prethodni članci: arti-201205210634006 arti-201202290599006 arti-201201240844006 arti-201203150826006 arti-201203070215006 arti-201204160252006 arti-201203160209006