Registracija
Ako imaš Voyo pretplatu, registriraj se istim e-mailom i čitaj net.hr bez oglasa! Saznaj više
Toggle password visibility
Toggle password visibility
Već imaš račun?
Obnovi lozinku
STRUČNJAK RAZBIO MIT /

Suprotno predrasudama nisu problem mladi vozači motocikla - najčešće stradavaju na području dva manja grada

Statistike pokazuju da su najčešći uzroci prometnih nesreće u kojima sudjeluju motociklisti nepropisna brzina i pretjecanje

403 Forbidden

403 Forbidden


nginx
403 Forbidden

403 Forbidden


nginx

Proteklih tjedana zaredale su prometne nesreće sa stradalim motociklistima. Samo od 11. do 20. lipnja na hrvatskim je cestama poginulo sedam vozača motocikala i jedan vozač mopeda. Statistike pokazuju da su najčešći uzroci prometnih nesreće u kojima sudjeluju motociklisti nepropisna brzina i pretjecanje.

U nesrećama češće sudjeluju stariji motociklisti

"Brzina kretanja koja je u tehničkom smislu veća od “granične brzine“, posebno u zavojima, jedno je od uzroka nastanka prometnih nesreća kada dolazi do izlijetanja motocikla iz zavoja. Ali suprotno uvriježenom mišljenju nije pravilo da je u takvim situacijama vozač motocikla mlađa osoba, koja je nedugo prije položila vozački ispit, nego su to vozači između 40-50 godina, kazao je za Slobodnu Dalmaciju Stanko Smodlaka, stalni sudski vještak za strojeve, cestovni promet i motorna vozila.

Da bi se umanjile prometne nesreće u kojim sudjeluju motociklisti potrebno je, smatra Smodlaka, organizirati edukativne akcije, predavanja i upozorenja i za vozače srednje dobi, a ne samo za mlađe. On također smatra nužnima i represivne mjere. Neke mjere poput su dale rezultata pa stradavanja motociklista zbog nenošenja kacige više gotovo nema jer ih sada skoro svi nose.

Najviše nesreća kod Makarske i Sinja

A prema službenim podacima, u posljednje vrijeme se prometne nesreće u kojima sudjeluju motocikli najčešće događaju na Jadranskoj magistrali (cesta D-8) oko Makarske i na području Sinja, piše Slobodna Dalmacija.

Smodlaka ističe kako su vozači motocikla i mopeda, kao i biciklisti, uvijek u većoj opasnosti na prometnicama jer su “manje vidljivi” pa stoga, ističe, pred ljetnu sezonu potrebno je posebnu pažnju obratiti upravo na njih.

"Vozači osobnih i teretnih vozila kada skreću s prometnog traka na ugibališta, parkirališta ili slično, često ne provjeravaju tzv. mrtvi kut. Ako ga u tom trenutku pretječe motocikl, moguće većom brzinom ili pretječe kolonu vozila preko pune crte, postoji apsolutna odgovornost vozača vozila koje skreće i ne provjerava pretječe li ga neko vozilo. Vrlo rijetko se dogodio sraz kada osobno vozilo nalijeće na zaustavljeni motocikl kao i obrnuto", naglašava Smodlaka.

Nestabilna vožnja na dva kotača

Smodlaka upozorava i na stabilnost motocikla i ostalih vozila na dva kotača.

"Važno je vozače upozoriti na dinamičko gibanje motocikla u vremenu i prostoru, jer upravo pogrešan pristup i nepoznavanju dinamike kretanja motocikla uzrokom je znatno težim prometnim nesrećama o kojima svakodnevno svjedočimo na našim prometnicama. Bitno je kod dinamičkog gibanja motocikla ima li putnika na njemu čije ponašanje može biti destabilizacija motocikla. Korištenje mobitela i slušnih uređaja prilikom gibanja motocikla, zna biti uzrokom nastanka prometne nesreće. Ako je kolnik sa udarnim rupama, takvo tehničko stanje kolnika često zna biti uzrokom prometne nesreće u kojoj sudjeluje motocikla, za što je odgovorna zapravo institucija koja održava javne ceste", kazao je za Slobodnu Dalmaciju sudski vještak Smodlaka dodavši da u većini slučajeva motociklisti poštuju semafore.

403 Forbidden

403 Forbidden


nginx
Još iz rubrike
Pročitaj i ovo
403 Forbidden

403 Forbidden


nginx
403 Forbidden

403 Forbidden


nginx
Regionalni portali
403 Forbidden

403 Forbidden


nginx
Još iz rubrike