oprezno na facebooku / Netko otvorio lažnu Konzumovu Facebook stranicu s nagradnom igrom. Iz Konzuma upozorili: 'Ne nasjedajte'

Image
Foto: Hrvoje Jelavić/Pixsell

Donosimo i upozorenje MUP-a o najčešćim internetski prijevarama. Ima tu Vishinga, Phishinga, Smishinga, lažnih prinčeva...

21.6.2022.
8:40
Hrvoje Jelavić/Pixsell
VOYO logo

Na Facebooku je otvorena lažna stranica Konzuma, upozorili su iz tog trgovačkog lanca, te na njoj promoviraju lažnu nagradnu igru.

Upozorenje su objavili na svojoj stranicia Facebooka: "Na Facebooku je otvorena lažna Facebook stranica koja bez dopuštenja koristi Konzum logo, fotografije te širi lažne informacije. Dragi kupci, ovim putem vas obavještavamo da je na Facebooku otvorena lažna Facebook stranica koja bez dopuštenja koristi Konzum logo, fotografije te širi lažne informacije. Ista Facebook stranica promovira lažnu nagradnu igru. Konzum nije organizator te nagradne igre te vas pozivamo da nikako ne šaljete svoje osobne podatke organizatorima i da ovu informaciju podijelite s prijateljima. Jedinu službenu Facebook stranicu možete pratiti na ovom linku: https://www.facebook.com/Konzum", naveli su u svom priopćenju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Inače, MUP već duže vrijem redovito upozorava građane o lažnim stranicama i online prijevarama te na svojim stranicama navode kako je internet postao vrlo privlačan za kibernetičke kriminalce. Naveli su još nekoliko primjera internetskih prijevara:

"Napadači se koriste vrlo profinjenim trikovima i obećanjima kako bi od vas izvukli novac ili vrijedne financijske informacije. Prijevare u kojima glavnu ulogu igraju davno preminuli rođak ili nigerijski princ nisu više jedini trikovi zanata. Taktike koje koriste kibernetički kriminalci postaju sve inovativnije i teže za otkriti. Od pretvaranja da su voditelj vaše organizacije do toga da su zainteresirani za romantičnu vezu, online prevaranti današnjice učinit će sve što je potrebno da dobiju što žele - vaš novac i/ili bankovne podatke. Najučinkovitija obrana od ove vrste prijevara je obrazovanje potencijalnih žrtava – a to može biti svatko od nas na internetu. Podizanje svijesti u društvu kako identificirati takve prijevarne tehnike učinit će korisnike i njihove financije sigurnijima."

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
MUP poziva na oprez! /

Prevare na internetu sve češće: Vrebaju žrtve na WhatsApp-u i šalju im linkove na lažne trgovine!

Image
MUP poziva na oprez! /

Prevare na internetu sve češće: Vrebaju žrtve na WhatsApp-u i šalju im linkove na lažne trgovine!

Iz MUP-a su naveli neke od primjere prijevara i kako iz izbjeći:

"CEO prijevara / direktorska prijevara: varalice se pretvaraju da su vaši šefovi ili nadređeni u organizaciji i prijevarom vas navode da uplatite novčani iznos na lažni račun ili da neovlašteno doznačite novce s poslovnog računa.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prijevara s računima: varalice se pretvaraju da su vaši klijenti/dobavljači i navode vas da platite buduće račune na drugi bankovni račun.

Krađe identiteta

Vishing - Krađa identiteta pozivom: Telefonska prijevara u vas kojoj prevaranti zovu i pokušavaju navesti da otkrijete svoje osobne, financijske ili sigurnosne podatke ili da im uplatite novčana sredstva.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Phishing - Mrežna krađa identiteta lažnim porukama e-pošte: Prevaranti vam šalju lažne poruke e-pošte kojima vas pokušavaju navesti na dijeljenje osobnih, financijskih ili sigurnosnih podataka.
Smishing - Krađa identiteta SMS-om: Pokušaj je prevaranata da dođu do osobnih, financijskih ili sigurnosnih podataka putem tekstualne poruke.

Krivotvorene mrežne stranice banaka: koristi se lažna e-pošta banke s poveznicom na krivotvorenu mrežnu stranicu. Jednom kada kliknete na poveznicu, koriste se razne metode prikupljanja vaših financijskih i osobnih informacija. Stranica izgleda kao i prava mrežna stranica uz nekoliko malih razlika.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Romantične prijevare: varalice se pretvaraju da su zainteresirane za romantičnu vezu. One se obično događaju na mrežnim stranicama za upoznavanje, a varalice često koriste društvene medije ili e-poštu za uspostavljanje kontakta.
Krađa osobnih podataka: vaše osobne informacije prikupljaju se kroz kanale društvenih medija.
Investicijske prijevare i prijevare u online kupovini: navede vas da mislite da ste na tragu pametnog ulaganja … ili vam daju izvrsnu lažnu online ponudu."

Iz MUP-a navode kako kriminalci koriste društveni inženjering kako bi postigli cijeli niz ciljeva: dobivanje vaših osobnih podataka, otimanje vaših računa, krađa vašeg identiteta, pokretanje nezakonitih plaćanja ili uvjeriti vas da nastavite bilo koju aktivnost protiv svog interesa, kao na primjer: doznačiti novac ili dijeliti osobne podatke. Jedan jedini klik može biti dovoljan kako bi ugrozio vašu cijelu organizaciju."

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Više o internetskim prijevarama pročitajte na stranicama MUP-a na OVOJ POVEZNICI.

Fnc 16
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo