OSOBNI PODACI / Krađa identiteta? Izgubio osobnu iskaznicu, stigla mu ovrha za plaćanje više od 6 000 kuna

Image
Foto: Hrvoje Jelavic/PIXSELL

Vrlo lako isto se može se dogoditi i vama ako ne pazite u sličnim situacijama

28.1.2019.
16:22
Hrvoje Jelavic/PIXSELL
VOYO logo

Kad je početkom ožujka 2018. godine 38-godišnji Solinjanin htio preuzeti plaću, shvatio je da nema osobnu iskaznicu. Uzaludno je tražio osobnu iskaznicu na svim mjestima na kojima bi mogao ostaviti takav dokument ako ga već nije spremio u novčanik. No, morao se pomiriti s time da je 'osobnu' izgubiopa je u nadležnoj policijskoj upravi prijavio gubitak i napravio novu. Da mu je osobna iskaznica možda i ukradena, shvatio je tek mjesecima kasnije.

Naime, u prosincu prošle godine, baš pred Božić, na njegovu je kućnu adresu stiglo rješenje o ovrsi. Teleoperater A1 Hrvatska d.o.o. obavještava ga, posredstvom ovlaštenih zastupnika, odnosno javnobilježničkog ureda koji je rješenje o ovrsi i donio, da tvrtki duguje gotovo 4.500 kuna zajedno sa zateznim kamatama; s drugim nastalim troškovima, sveukupno nešto više od 6.000 kuna, piše Slobodna Dalmacija.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ostao je u šoku: Kakvi neplaćeni troškovi, kakva ovrha? A1 čak i nije njegov teleoperater, ništa nikome nije ostao dužan - o čemu se uopće radi?

Trošak je, prema izvatku iz poslovnih knjiga tvrtke A1, nastao u ožujku, i trebao je biti plaćen na rate, s dospijećem prve polovinom travnja, a zadnje, šeste, polovinom rujna prošle godine. Kupnja je obavljena na ime Solinjanina, ali ne i na njegovu adresu, odnosno isporuka kupljenog obavljena je na drugu adresu s kojom Solinjanin nema veze.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Pokušavajući saznati što je uopće kupljeno na njegovo ime, preko službe za korisnike saznaje da se radi o, kako mu je rečeno, telefonski sklopljenom ugovoru o kupnji mobitela, saznaje marku i cijenu, te datum sklapanja ugovora koji pokazuje da je ugovor sklopljen nakon što je on već dobio novu osobnu iskaznicu.

Na rješenje o ovrsi podnio je u zakonskom roku od osam dana podnio javnom bilježniku - čime je ovrha prešla u parnični postupak i ne može se provesti prije njegova okončanja, kao i teleoperateru, a slučaj je odmah prijavio i policiji. Podnio je kaznenu prijavu protiv nepoznatog počinitelja, a iz Policijske uprave Splitsko-dalmatinske potvrdili su da se na osnovi te prijave 'provodi kriminalističko istraživanje u cilju utvrđivanja svih činjenica i okolnosti te pronalaska počinitelja'.

On se smatra žrtvom zloupotrebe osobnih podataka i krađe identiteta, a upozorava i da ni jedna rata nastaloga troška nije plaćena za što su sigurno stizale brojne opomene, ali ni jedna na njegovu adresu. "Da je došla neka opomena, mogao sam ranije reagirati. Ali, eto, nije", kaže Solinjanin.

Međutim, slučajevi poput njegova nisu rijetkost, naime, u Agenciji za zaštitu osobnih podataka (AZOP), neovisnom tijelu nadležnom za nadzor nad obradom i zaštitom osobnih podataka u RH, susreću se sa sve većim brojem slučajeva zlouporabe osobnih podataka u svrhu sklapanja pretplatničkih ugovora o pružanju usluga. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Fnc 16
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo