Nesreća koja se dogodila u zagrebačkoj Ilici u četvrtak navečer prometno-tehnički je jedna od najgorih u hrvatskoj povijesti te je zbog užasne brzine i velike mase (1,8 tona) ishod mogao biti i tragičniji.
Tvrdi to prometni stručnjak Željko Marušić analizirajući jeziv događaj u kojem su dvije žene izgubile život, dok je troje ljudi ozlijeđeno, uključujući i 20-godišnjeg vozača Mercedesa koji je nesreću izazvao.
"20-godišnji vozač je vjerojatno, sumanutom brzinom (očevici kažu s više od 150 km/h, što je i izvjesno), angažirajući veći dio od 510 KS raspoložive snage samo na stražnjim kotačima, uz isključene sigurnosne sustave (da bi mogao driftati) naišao na razmjerno oštri zavoj u Ilici te zakočio, pri čemu je kočna sila 'probila' elipsu trenja, za bočno vođenje nije ostalo ništa te je efektom preupravljivosti (kut bočnog proklizavanja stražnjih kotača postaje veći nego prednjih) udario u desni rubnik, koji je u tom trenu postao središte rotacije oko vertikalne osi i izazvao 'smrtonosnu piruetu.
Sve je povezano i s nedostatkom vještine vožnje, jer dotični je očito daleko manji 'majstor' nego što je mislio da jest", pojašnjava Marušić koji ističe kako je zbog ovakvih situacija u Hrvatskoj nužno poboljšati sigurnost na cestama i preokrenuti negativne trendove.
Pet mjera za promjene
Među pet mjera koje bi bile ključne kako se takve nesreće više ne bi događale Marušić na Autoportalu navodi kako je nužno ograničiti snagu vozila kojim mogu upravljati vozači do napunjene 24. godine na 70 kW, odnosno 95 konjskih snaga.
Također smatra da je nužno hitno uvesti odredbu o 12 kaznenih bodova, posebice kad je riječ o vožnji s dvostruko većom brzinom od dopuštene u gradu.
Marušić ističe da bi na raskrižjima i opasnim dionicama dobro došao pravni sustav certificiranim kamerama visoke rezolucije, koje bi prije svega o nadzirale prolaske kroz crveno svjetlo i brzinu.
Među njegovim mjerama nalazi se i ona koja se dotiče pravosuđa. "Da policija takve, s mjesta gdje ih uhvati u vožnji bez dozvole, temeljem izvršnih pravnih akata, odmah sprovodi u zatvor, na izdržavanje kazne. Dakle, da nema povlaštenih 'tatinih sinova' i 'uglednih poduzetnika', da svi budu jednaki pred zakonom", navodi Marušić ističući kao najbolji odgovor izravnu zatvorsku kaznu od najmanje šest mjeseci, odmah izvršnu!
Svemu dodaje utemeljenje Agencije za sigurnost cestovnog prometa, dok bi se upravljanje sigurnošću prometa, iz MUP-a prebacilo u MMPI. "Konačno, nije li dotični, sumanuto jureći ispred zgrade Ravnateljstva policije, jasno pokazao koliko poštuje i respektira policiju?!", zaključuje.