Okolnosti tragične prometne nesreće u kojoj su na jednom zagrebačkom križanju poginuli motorist i biciklist još nisu jasne. Ali, nisu jasna ni prometna pravila za bicikliste na pješačkom prijelazu.
Poznato je kako je motociklist iz grada išao prema zapadu, a da je biciklist stazom prelazio cestu i tu se dogodio udarac. No, kome je bilo upaljeno crveno svjetlo, nije još utvrđeno i moguće da ni neće biti, s obzirom na to da policija još nije našla niti snimke nadzornih kamera, niti svjedoke.
'Ubojstvo u pokušaju'
Kada bi one postojale, sve bi se moglo utvrditi, kaže prometni stručnjak koji procjenjuje da je motocikl na raskrižje doletio s oko 150 kilometara na sat. "Ovdje nije riječ o obijesnoj vožnji, nego bi se ovo moglo tretirati i kao ubojstvo u pokušaju. Dakle, mi trebamo redefinirati Kazneni zakon, za ovakve prekršaje treba biti određeno poništenje vozačke dozvole, odlazak u zatvor, a vozilo treba biti oduzeto bez obzira tko je vlasnik", rekao je prometni stručnjak Željko Marušić za RTL Direkt.
U policiji pak tvrde da je zakonski okvir dobar, a kazne primjerene. No, tu je i pitanje je li biciklist trebao prelaziti cestu gurajući bicikl ili ga je smio voziti.
"Sama riječ govori da je to pješački prijelaz i da služi pješacima. Dakle, biciklist koji dođe do obilježenog pješačkog prijelaza, mora sići s bicikla i gurajući ga mora prijeći preko pješačkog prijelaza i onda eventualno, ako postoji biciklistička staza, nastaviti dalje vožnju na biciklu", kaže voditelj Službe za sigurnost cestovnog prometa MUP-a Josip Mataija.
Sindikat biciklista se ne slaže s policijom
Odredba o guranju bicikla ne postoji ni u jednom zakonu, odgovaraju policiji iz Sindikata biciklista.
"To znači da bi, prateći zakon, bicikl morao voziti po stazi, kad staza nestane skrenuti na kolnik, proći dio gdje staze nema i vratiti se natrag na stazu. Bolje je nemati biciklističku infrastrukturu, da biciklisti imaju kontinuirani put po kolniku, nego po biciklističkoj stazi koja svakih sto metara prestaje i ponovno počinje", rekao je Davorin Belamarić iz Sindikata biciklista.
Na mnogim prometnica nema staza, što bicikliste, prema Zakonu o sigurnosti prometa na cestama, tjera na kolnik.
"Kada sjednu na motocikl razmisle malo o svom ponašanju, jer najčešće su oni krivci za te prometne nesreće, a u njima ustvari i oni stradavaju", kaže voditelj Službe za sigurnost cestovnog prometa MUP-a Josip Mataija.