UJEDINJENJE AVIOKOMPANIJA /

Cijela bivša Jugoslavija se udružuje u zraku?

Povratak recesije odrazio se i na zračni promet. Aviokompanije bilježe nikad veće gubitke, a jedino udruživanjem u regiji, mišljenja su mnogi, mogli bi preživjeti. Kako opstati na tržištu - pitanje je na koje je ministar prometa pokušao odgovoriti na sastanku sa svojim slovenskim kolegom.

31.5.2012.
19:39
VOYO logo

Avioni uzlijeću i slijećo, no poslovno, CroatiaAirlines nikako da se pomakne s tla. U još gorem stanju su susjedne aviokompanije, srpska, crnogorska i slovenska Adria. No, o mogućoj suradnji hrvatski ministar prometa SinišaHajdašDončić razgovarao je samo sa slovenskim kolegom, ZvonetomČernačem.

"Postoji najveća kompatibilnost između zračnih carriera u floti, a I sinergiji. Suradnja može biti marketinška, strateška, vlasnička", izjavio je ministar prometa Siniša Hajdaš Dončić.

"Svi dogovori koji će poboljšati poslovanje su dobrodošli. Nije isključeno strateško povezivanje tvrtki. Na primjer, Adria Airways će morati naći strateškog partnera. To vodi ka povezivanju regije i šire", tvrdi Zvone Černač, slovenski ministar infrastrukture.

Dok iz uprave Croatia Airlinesa službenog odgovora nema, potvrđeno nam je da su se oko toga već sastali sa šefovima slovenske, ali i drugih susjednih aviokompanija. Stručnjaci upozoravaju, krene li se u svojevrsno spajanje Croatije s Adrijom, bitno je postaviti odnose snaga.

"Hrvatska ima stravične potencijale, Hrvatska ima daleko veće tržište i veću i bolju flotu, Hrvatska ima obalu... I budimo realni – Hrvatska je u ovoj igri daleko veći igrač", smatra AlenŠćuric, urednik časopisa Aeronautika.

U brojkama, Croatia Airlines godišnje preveze  gotovo dva, a slovenska Adria tek nešto više od milijun putnika. Hrvatski prijevoznik osim novije flote ima I veći broj sjedala. Ukupno, vlasnički udio po takvoj računici trebao bi debelo biti na hrvatskoj strani.

O sličnom sporazumu sa ostalim aviokompanijama s prostora bivše Jugoslavije zasad nitko službeno ne govori. Croatia Airlines, koja je unatoč prepolovljenom gubitku lani izgubila 75 milijuna kuna uskoro bi trebala i službeno dobiti novi model poslovanja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Dosje jarak
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo