Avioni uzlijeću i slijećo, no poslovno, CroatiaAirlines nikako da se pomakne s tla. U još gorem
stanju su susjedne aviokompanije, srpska, crnogorska i slovenska
Adria. No, o mogućoj suradnji hrvatski ministar
prometa SinišaHajdašDončić razgovarao je samo sa slovenskim kolegom,
ZvonetomČernačem.
"Postoji najveća kompatibilnost između zračnih carriera u floti,
a I sinergiji. Suradnja može biti marketinška, strateška,
vlasnička", izjavio je ministar prometa Siniša Hajdaš
Dončić.
"Svi dogovori koji će poboljšati poslovanje su dobrodošli. Nije
isključeno strateško povezivanje tvrtki. Na primjer, Adria
Airways će morati naći strateškog partnera. To vodi ka
povezivanju regije i šire", tvrdi Zvone Černač, slovenski
ministar infrastrukture.
Dok iz uprave Croatia Airlinesa službenog odgovora nema,
potvrđeno nam je da su se oko toga već sastali sa šefovima
slovenske, ali i drugih susjednih aviokompanija. Stručnjaci
upozoravaju, krene li se u svojevrsno spajanje Croatije s
Adrijom, bitno je postaviti odnose snaga.
"Hrvatska ima stravične potencijale, Hrvatska ima daleko veće
tržište i veću i bolju flotu, Hrvatska ima obalu... I budimo
realni – Hrvatska je u ovoj igri daleko veći igrač", smatra
AlenŠćuric, urednik časopisa
Aeronautika.
U brojkama, Croatia Airlines godišnje preveze gotovo dva, a
slovenska Adria tek nešto više od milijun putnika. Hrvatski
prijevoznik osim novije flote ima I veći broj sjedala. Ukupno,
vlasnički udio po takvoj računici trebao bi debelo biti na
hrvatskoj strani.
O sličnom sporazumu sa ostalim aviokompanijama s prostora bivše
Jugoslavije zasad nitko službeno ne govori. Croatia Airlines,
koja je unatoč prepolovljenom gubitku lani izgubila 75 milijuna
kuna uskoro bi trebala i službeno dobiti novi model poslovanja.
Povratak recesije odrazio se i na zračni promet. Aviokompanije bilježe nikad veće gubitke, a jedino udruživanjem u regiji, mišljenja su mnogi, mogli bi preživjeti. Kako opstati na tržištu - pitanje je na koje je ministar prometa pokušao odgovoriti na sastanku sa svojim slovenskim kolegom.