Registracija
Ako imaš Voyo pretplatu, registriraj se istim e-mailom i čitaj net.hr bez oglasa! Saznaj više
Toggle password visibility
Toggle password visibility
Već imaš račun?
Obnovi lozinku
Vijesti /

Nissan Juke spreman za Ženevu

Japanski proizvođač, koji se sve više profilira kao sinonim za 4x4 vozila, za predstojeći salon automobila u Ženevi pripremio je mali crossover Juke, nastao na bazi lanjske studije Qazana.

403 Forbidden

403 Forbidden


nginx
403 Forbidden

403 Forbidden


nginx

Reći ćemo kako je Juke neobičan ili pak, poseban. Kad smo u ožujku prošle godine na salonu u Ženevi vidjeli prototip Qazana, nije nam ni na kraj pameti bilo kako će taj originalno dizajnirani automobil gotovo neizmijenjen nakon ravno godinu dana krenuti u serijsku proizvodnju.

Sportski i dinamični mali SUV karakteriziraju veliki kotači, široke gume, velik razmak od tla i robustan stav. Gornji dio karoserije izgleda kao da pripada istinskom sportašu. Tu vidimo visoke bočne crte, uske bočne prozore koji podsjećaju na vizir i padajuće krovne crte kakve viđamo na kupeima. Dojam kupea još pojačavaju stražnja vrata čije su kvake skrivene u njihovim okvirima.

Sportski se izgled nastavlja i u unutrašnjosti. Kabina, kojom dominira središnja konzola nadahnuta spremnikom za gorivo s motocikla, podređena je vozaču. Premazana neuobičajenom bojom visoka sjaja, konzola automobilu daje zabavni duh. Stražnja vrata i prilagodljiv prtljažni prostor sa skrivenim pretincima jamstvo su praktičnosti.

Postavljen na platformu B Alijanse Renault-Nissan, Juke ima međuosovinski razmak od 2530 mm, dug je 4135 mm, širok 1765 mm i visok 1570 mm. Na modelima s prednjim pogonom prednji je ovjes izveden MacPhersonovim opružnim nogama, a stražnji torzijskom osovinom. Modeli s pogonom na sve kotače straga imaju multi-link konstruiran prema sustavu koji se ugrađuje u Qashqaija.

Sustav All mode 4x4-i obnovljena je inačica cijenjenog Nissanova elektroničkog sustava pogona na sve kotače. Odsad je opremljen tehnologijom aktivne raspodjele okretnog momenta (torque vectoring) koja povećava okretnost i smanjuje podupravljanje pri vožnji kroz zavoje. Osim između prednjeg i stražnjeg kraja, do najvećeg omjera 50:50, okretni moment sad se može dijeliti i između krajeva stražnje osovine.

U Europi će biti dostupna tri motora: dizelski i dva 1,6-litrena benzinska, svi usklađeni s normom Euro 5. Uvodni benzinski motor je novorazvijena inačica iz Nissanove pouzdane motorne obitelji HR. Lagani 16-ventilski motor krasi jedinstven sustav dvostrukog ubrizgavanja koji omogućava točnije doziranje goriva radi boljeg izgaranja. Razvija 117 KS.

Vrh ponude čini nov benzinski motor (MR16DDT) s izravnim ubrizgavanjem i turbopunjačem. Riječ je o jednom od najsnažnijih motora u klasi – razvija 190 KS i 240 Nm. Kombinacija izravnog ubrizgavanja i turbopunjača omogućava snagu i odzive kakvi se očekuju od 2,5-litrenog motora uz potrošnju svojstvenu slabijem motoru.

Poznati Renaultov 1,5-litreni dizelski motor snage od 110 KS s common rail tehnologijom nudi odlična vozna svojstva zahvaljujući okretnom momentu od 240 Nm, i to uz malu potrošnju i niske emisije plinova. Atmosferski 1,6-litreni benzinac moći će se kupiti s 5-stupanjskim ručnim mjenjačem ili unaprijeđenim Xtronicom CVT, a 1,5-litreni dizelaš sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem.

U verziji s prednjim pogonom i benzincem s turbopunjačem dostupan je sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem, a Nissanov Xtronic CVT M6, sa 6-stupanjskim ručnim načinom rada, bit će dostupan na najboljoj inačici s benzinskim turbomotorom i pogonom na sve kotače.

Osmišljen kao osvježavajuća alternativa za kupce malih automobila, ali nimalo nadahnut tradicionalnom ponudom, Juke je osebujan spoj snage SUV-a i sportskog stila i svakako će na poseban način obogatiti tržište malih automobila.

Juke će se proizvoditi u Europi, u Nissanovoj tvornici u Sunderlandu, i japanskoj Oppami. Proizvodnja u Europi, zajedno s kompaktnim obiteljskim Noteom i Qashqaijem, rezultat je ulaganja od više nego 60 milijuna eura kojim se štiti preko tisuću radnih mjesta u Nissanu i još više od 2000 radnih mjesta u opskrbnom lancu.

Prodaja Jukea u Japanu počinje u ljeto, a u Europi i Sjevernoj Americi ujesen.

403 Forbidden

403 Forbidden


nginx
Još iz rubrike
Pročitaj i ovo
403 Forbidden

403 Forbidden


nginx
403 Forbidden

403 Forbidden


nginx
Regionalni portali
403 Forbidden

403 Forbidden


nginx
Još iz rubrike