Volvo i dalje vodeći u razvoju zračnih jastuka

Znate li kada se pojavio prvi Volvo automobil sa zračnim jastukom? Bilo je to 1987. godine, a od tada je Volvo aktivan u sigurnosti putnika.

26.10.2012.
14:56
VOYO logo

Volvo je prvi ugradio bočni zračni jastuk, integriran u sjedalo, pa potom i zračnu zavjesu, a na 25. rođendan svog zračnog jastuka predstavili su i prvi na svijetu zračni jastuk za pješake u potpuno novom Volvu V40, piše vidiauto.com.

"Ovo je prvi put da se tehnologija zračnog jastuka koristi u zaštiti ostalih sudionika u prometu, u ovom slučaju pješaka, odnosno onih koji nisu u samom automobilu. Prednost moderne tehnologije zračnih jastuka leži u tome da zauzima jako malo prostora, a zauzvrat nudi odličnu razinu zaštite u skladu sa situacijom. Uz to, može se lako kombinirati s ostalim sigurnosnim sustavima kako bi se pružila maksimalna razina sigurnosti", ističe Lennart Johansson, stariji menadžer za sigurnost interijera pri Volvo Car korporaciji, a koji je bio jedan od pionira sigurnosti tijekom 80- tih godina prošlog stoljeća.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Zračni jastuk dio je standardne opreme već nekoliko godina u svim automobilima, a korištenje moderne sofisticirane tehnologije radara i kamera otvorilo je mogućnost aktiviranja sigurnosnih sustava i prije samog sudara.

Idemo u prošlost, u 50-te godine prošlog stoljeća, kada su se pojavile prve izvedbe zračnog jastuka. Ipak, ta je tehnologija bila daleko od realnosti. Jedan patent iz 1955. godine na tragu je modernih zračnih jastuka, ali je za njegovu aktivaciju bio potreban vozač koji je netom prije sudara imao mogućnost pritiskom na gumb aktivirati zračni jastuk, što je bilo prilično nepraktično.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Govorilo se i o korištenju pirotehničkog punjenja, a kontroverzni zakon u SAD-u iz 1984. godine ubrzao je razvoj ove tehnologije. Predviđao je da svi novi automobili u sljedeće tri godine moraju imati sigurnosne elemente koji će funkcionirati neovisno od vozača.

Zračni jastuk brzo je prepoznat kao najbolje rješenje, a mnogi su predviđali da će on zapravo zamijeniti sigurnosni pojas s tri točke, također izum Volva još iz 1959. godine. Volvo je uspješno dokazao da je za najbolje rezultate zračnog jastuka ipak potrebno i korištenje sigurnosnog pojasa.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Početkom 90-tih godina prošlog stoljeća zračni jastuk je postao standardna oprema u Volvu 850. Ipak, 1994. godine Volvo je napravio korak dalje predstavljanjem bočnog zračnog jastuka, integriranog u naslon sjedala, a koji je kao takav štitio putnike u slučaju bočnog udarca.

Uslijedila je zatim zračna zavjesa dizajnirana tako da unaprijedi zaštitu glave na prednjim i stražnjim sjedalima u slučaju bočnog udarca. Ova tehnologija štiti i u slučaju prevrtanja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Zračna zavjesa je predstavljena 1998. godine u Volvu S80 i od tada je dio standardne opreme svih Volvo modela, osim modela C70 kabriolet koji ne posjeduje klasični tvrdi krov tako da su zračne zavjese kod ovog modela integrirane u vrata.

Više:vidiauto.com

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Toma
hABAZIN VS. mAGYAR
Versailles
Senorita 89
Brak na prvu
default_cta
Samit
Još jedna runda
Hell's kitchen
Ljubavna zamka
Pevačica
default_cta
Nado
Otok iskušenja
Obiteljske tajne
Brak na prvu Australija
Cijena strasti
default_cta
VOYO logo