Kako bi postigao ovaj ambiciozan i vrlo plemenit cilj, Volvo će se osloniti na brojne tehnologije – od svog sustava City Safety za prevenciju sudara pri nižim brzinama do projekta Sartre. Volvo City Safety pridonosi većoj sigurnosti, posebice u gradskom prometu i u uvjetima tipične "stani-kreni" vožnje, a aktivira se pri brzinama do 30 km/h. Sustav koristi optički laser kako bi nadgledao promet cijelo vrijeme. Naprimjer, City Safety prepoznaje naglo kočenje automobila ispred vozila. Ukoliko vozač ne reagira, sustav automatski aktivira kočnice. U slučaju da je prosječna brzina između dvaju vozila približno 15 km/h, sudar je potpuno izbjegnut, opisuje ovaj sustav Volvocars.com.
Projekt Sartre, odnosno sustav "cestovnog vlaka", gdje su na autocestama automobili povezani s vozačem koji je na čelu kolone, također značajno može unaprijediti sigurnost. Naime, vozači koji voze iza njega na taj način mogu dobiti dio autonomije, odnosno poluautonomije jer se mogu opustiti i za to vrijeme, dok ih predvodi vozač na čelu kolone, mogu čitati novine, gledati film, telefonirati i sl.
Volvo već ima odličnu reputaciju što se sigurnosti tiče. Primjerice V40 je u odnosu na konkurenciju odmakao par koraka dalje – unaprijedio je sigurnost ne samo vozača i putnika u automobilu, nego i pješaka. U zaštiti pješaka Volvo se poslužio inovativnim zaštitnim jastukom koji detektira pješaka ispred vozila te podiže poklopac motora kako bi amortizirao udarac u pješaka. Time je Volvo V40 postao najsigurniji automobil prema testovima koje provodi organizacija Euro NCAP.
Šveđani i dalje puno ulažu u sigurnosne sustave, u posljednje vrijeme još i više jer na današnjem tržištu automobila vlada žestoka konkurencija.
Ako se predviđanja iz Volva ostvare i ako i drugi proizvođači počnu primjenjivati ove tehnologije, jednog dana crna brojka od 1,2 milijuna poginulih na godinu u prometu na cestama širom svijeta, mogla bi biti znatno manja.