Automobilski div Opel najavio je novitete. Naime, nedavno su otkrili kako će izgledati potpuno nova, šesta generacija njihovog legendarnog modela Astre, koji je na tržištu već 30 godina. S potpuno novom Astrom, njemački proizvođač sada otvara sljedeće poglavlje: po prvi puta je model kompaktne klase dostupan s električnim pogonom.
Opel će novu Astru ponuditi s dvjema razinama performansi kao priključni (plug-in) hibrid. Pored toga, postoje verzije s visoko učinkovitim benzinskim i dizelskim motorima u kombinaciji s ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa s niskim gubicima prijenosa i automatskim mjenjačem s osam stupnjeva prijenosa.
Nova Opel Astra bit će predstavljena ove godine u dinamičnoj petero vratnoj izvedbi, niske spuštene siluete, a opet s više prostora od svoje prethodnice - s duljinom od 4.374 milimetara i širinom od 1.860 mm.
Proizvodnja kreće ove jeseni
Zahvaljujući posebno kratkom prednjem prevjesu, nova je Astra samo 4,0 mm dulja od prethodnog modela, unatoč znatno povećanom međuosovinskom razmaku od 2.675 mm (+13 mm). Prtljažnik nove Astre nudi 422 litre zapremnine prtljažnog prostora.
Nova generacija dizajnirana je i razvijena u Opelovu sjedištu u Rüsselsheimu, gdje će proizvodnja započeti ove jeseni. Poput svojeg prethodnika lansiranog 2015. godine, novi model donosi inovacije u kompaktnu klasu koje su kupci prije viđali samo kod skupljih vozila. Na primjer, Astra može pretvoriti noć u dan: najnovija evolucija prilagodljivih svjetala Intelli-Lux LED® Pixel dolazi ravno iz Insignije i sa 168 LED elemenata predvodi u kompaktnoj i srednjoj klasi.
U unutrašnjosti nove generacije Astre dogodio se vremenski skok. S potpuno digitalnim zaslonom Pure Panel, analogni instrumenti otišli su u povijest. Umjesto toga, novo sučelje (HMI, human-machine-interface) sa svježim, modernim grafikama nudi kupcima čisto, intuitivnije iskustvo. Putnici mogu novom Astrom upravljati intuitivno putem izuzetno širokih dodirnih zaslona, baš kao na pametnom telefonu. Opelovi dizajneri i inženjeri pobrinuli su se kako bi osigurali da vozač dobije sve potrebne informacije i korisne mogućnosti upravljanja, ali da nije opterećen suvišnim podacima ili funkcijama. Uz to, ključnim postavkama kao što je klima-uređaj i dalje se može upravljati putem fizičkih prekidača i tipki.
Sjedala nude čak i masažu
Prednja sjedala, koje je razvio sam Opel, imaju AGR certifikat ("Aktion Gesunder Rücken e.V.") i svojom su primjernom ergonomijom izuzetno udobna, posebno na dugim putovanjima. Položaj prednjih sjedala je 12 mm niži nego u prethodnom modelu, što dodatno poboljšava osjećaj "sportske" vožnje. Presvučena Nappa kožom, nude čak i ventilaciju, masažu za vozača te grijanje straga i sprijeda, a dostupna su i sjedala presvučena elegantnom Alcantarom.
Nova Opel Astra
Vozača podržavaju najsuvremeniji sustavi pomoći od head-up displaya do poluautomatiziranog sustava pomoći Intelli-Drive 2.0 i kamere Intelli-Vision s pogledom od 360 stupnjeva.
Munja za otvaranje prtljažnika
Nakon SUV modela Mokka, Crossland i Grandland, nova je Astra prvo Opelovo vozilo s pet vrata koje interpretira filozofiju odvažna i čista dizajna robne marke. Opel vizir (novo lice robne marke koje je prvi put viđeno u Mokki i središnji element vanjskog dizajna) prati Opel Compass dizajn gdje se okomita i vodoravna os – oštar nabor na poklopcu motora i grafika svjetala u obliku krila za vožnju po danu – preklapaju sa simbolom Opel Blitz u sredini. Protežući se preko prednjeg dijela, zbog čega nova Astra izgleda još šira, vizir također besprijekorno integrira tehnologije poput ultra tankih Intelli-Lux LED® prednjih svjetala i prednje kamere sustava Intelli-Vision. Gledano sa strane, Astra nove generacije izgleda posebno dinamično zahvaljujući izraženom prednjem nagibu C stupa.
Straga se Opel Compass ponavlja, s centralno postavljenim logotipom, okomito poravnatim visoko postavljenim kočionim svjetlima i stražnjim svjetlima (štedna LED svjetla, kao i sva vanjska svjetla). Blitz, simbol munje također služi i za otvaranje vrata prtljažnika, izrađena od vrhunskog kompozitnog materijala. Ta tehnologija nije samo lagana i čvrsta, ona također omogućuje preciznu izvedbu detalja dizajna kao što su posebno tanka stražnja svjetla.
Ista njemačka preciznost primjenjuje se u cijeloj unutrašnjosti gdje je apsolutni vrhunac sljedeća generacija zaslona Pure Panel, prvi put predstavljenog u Mokki. Taj prostrani, digitalni kokpit (opcionalno potpuno ostakljen) sadrži dva 10-inčna zaslona, neprimjetno integrirana – zajedno s bočnim ventilacijskim otvorom za vozača – u horizontalnu formu. Zahvaljujući sloju nalik sjenilu koji sprječava odraze na vjetrobranskom staklu, prilikom dizajniranja nije bilo potrebe za dodatnim štitnikom iznad ekrana, što dodatno poboljšava visokotehnološku funkcionalnost i dojam.
Dizajn nove Opel Astre još je atraktivniji
Snažna zaustavna snaga pri kočenju
Nova Astra temelji se na trećoj generaciji visoko fleksibilne EMP2 višeenergetske arhitekture, pri čemu je Opelov DNK ugrađen od početka razvoja. To znači da je rukovanje i staloženo i dinamično i da je novi model, kao i svaki Opel, “Autobahnproof”. Drugim riječima, vožnja velikim brzinama bila je primarni razvojni cilj. Pri kočenju, novi model pruža snažnu zaustavnu snagu i ostaje vrlo stabilan u zavojima i na ravnome.
Uz multifunkcijsku kameru na vjetrobranskom staklu, tehnologija sadrži i četiri kamere na karoseriji (jednu sprijeda, jednu straga i jednu sa svake strane), pet radarskih senzora (po jedan sprijeda i po jedan u svakom kutu), kao i ultrazvučne senzore sprijeda i straga.
Kamere i senzori integrirani su s e-horizon povezivošću u sustavu Intelli-Drive 2.0, što proširuje raspon kamera i radara. To sustavu omogućuje da prilagodi brzinu u zavojima, pruži preporuke za brzinu i izvede poluautomatske promjene trake. Detekcija micanja ruku s upravljača osigurava da vozač stalno ostaje uključen u upravljanje vozilom.
Upozorenje o nadolazećem bočnom prometu straga, otkrivanje vozila u mrtvom kutu na većim udaljenostima i aktivno pozicioniranje u traku, koji zadržavaju automobil u sredini vozne trake, dio su sustava Intelli-Drive 1.0.
Ponuda sustava pomoći koji su vodeći u klasi također uključuje veliki head-up display i Intelli-Vision, kameru i sustav za lakše parkiranje koji se bazira na radaru.
Astra prvi put postaje električna sa snažnim plug-in hibridima
Nova Astra bit će od početka prodaje dostupna sa snažnim plug-in hibridnim električnim pogonom, kao i vrlo učinkovitim benzinskim i dizelskim motorima, čime će se Opelov model kompaktne klase elektrificirati prvi put u povijesti robne marke. Snaga se kreće od 81 kW (110 KS) do 96 kW (130 KS) s benzinskim i dizelskim varijantama pa sve do 165 kW (225 KS) ukupne snage u plug-in hibridnim varijantama. Mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa standardan je kod benzinskih i dizelskih motora, dok je automatski mjenjač s osam stupnjeva prijenosa opcionalan na snažnijim motorima (elektrificiran na plug-in hibridima).
Opel će ove jeseni početi primati narudžbe za novu Astru. Prvi kupci preuzet će svoje automobile početkom sljedeće godine.
Astra prvi put postaje električna sa snažnim plug-in hibridima