veliki zamah /

Znate li koliko riječi odrasle osobe znaju? Jezikoslovci pronašli odgovor, evo koji je prosjek

Image
Foto: Thinkstockphotos.com

Shvativši kolika je znatiželja ljudi da izmjere veličnu svoga vokabulara, skupina je napravila slične testove na španjolskom i engleskom

18.8.2016.
15:14
Thinkstockphotos.com
VOYO logo

Koliko riječi znamo? Pitanje je to na koje su i jezikoslovci teško pronašli odgovor.

Oboružani rječnicima i koristeći se snagom društvenih medija, znanstvenici su ustvrdili da prosječni izvorni govornik engleskog jezika poznaje 42 tisuće riječi.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Naše je istraživanje dobili veliki zamah kada nas je nizozemska televizijska postaja zatražila da organiziramo nacionalnu studiju o poznavanju jezika", kaže profesor Marc Brysbaert sa sveučilišta u belgijskom Gentu.

Test koji su razvili prikazan je na televiziji i izazvao je pravu pomamu. Već se prvoga vikenda 300 tisuća Nizozemaca prijavilo da ga ispuni.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Shvativši kolika je znatiželja ljudi da izmjere veličnu svoga vokabulara, skupina je napravila slične testove na španjolskom i engleskom.

Engleski test dosad je ispunilo milijun ljudi. Za njegovo ispunjavanje trebaju samo četiri minute i široko se dijeli na Facebooku i Twitteru, što stručnjacima osigurava nezamislivu količinu podataka.

Test je jednostavan. Ljudi trebaju odgovoriti postoji li u jeziku riječ koja im se pojavi na ekranu ili je izmišljena. U bazi testa su ukupno 62 tisuće riječi, ali ispitanik će od toga dobiti 70 riječi i 30 nizova slova koji izgledaju kao riječi, ali zapravo to nisu.

Ispitanici moraju odgovoriti i na osobna pitanja o godinama, spolu, obrazovanju i materinskom jeziku. To je znanstvenicima omogućilo da otkriju da prosječni dvadesetogodišnji izvorni govornik engleskog poznaje 42 tisuće riječi iz rječnika.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Utvrdili su i da ljudi, kako postaju stariji, svakog drugog dana nauče novu riječ, pa tako do 60. rođendana poznaju 48 tisuća riječi.

Rezultati su objavljeni u časopisu Frontiers in Psychology.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
fnc 20
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo
Još iz rubrike