Replika bračkog kamena, živa maslina, Jadransko more i Rimčeva Nevera - dio je to uređenja hrvatskog paviljona na, sinoć otvorenoj, najvećoj svjetskoj gospodarskoj izložbi EXPO u Dubaiju koja je sinoć senzacionalno otvorena.
U Dubaiju, bok uz bok sa svjetskim velesilama - svoje mjesto na izložbi ima i Hrvatska. Jedna je od 190 zemalja koja sudjeluje na sajmu, a procjenjuje se da će sve što Expo nudi vidjeti gotovo 30 milijuna ljudi.
Futuristička ekstravagancija, izložbeni paviljoni koji su doslovno veličine gradova, tehnološko ludilo na svakom koraku - tako izgleda najveća svjetska izložbena pozornica - EXPO-a 2020.
Prije službenog otvaranja baš hrvatski kutak posjetila je kraljevska obitelj iz Emirata - koji su bili oduševljeni replikama bračkog kamena, ali i hrvatskim velikanima poput Ruđera Boškovića, Dražena Petrovića, Janice Kostelić...
''Ja sam Hrvat, obožavam svoju zemlju, htio sam uzeti povijesne elemente, ali opet i sve najbolje od Hrvatske. Imamo LED ekrane koji pričaju o kulturnoj baštini, imamo živu maslinu, veliku skoro do stropa, naravno Rimac Neveru koje je trenutno tehnološki najnaprednije auto na svijetu'', rekao je arhitekt hrvatskog paviljona na EXPO-u Ante Vrban.
Tehnološki najnapredniji automobil na svijetu, samo je jedan od aduta Hrvatske. Hrvatski paviljon podijeljen je na dva dijela. U jednom dijelu posjetitelji se mogu upoznati s kulturnom, povijesnom i prirodnom baštinom. Imamo priliku čak i Jadransko more vidjeti, osjetiti i doživjeti, sredozemne medvjedice, dupine, srdele i slično.
Sve to i košta - Hrvatsku će predstavljanje u Dubaiju stajati oko 25 milijuna kuna. Ali, uloženo, kažu organizatori, bit će i vraćeno, a promocija hrvatskih inovacija, turizma, kulture - je najvažnija.
''Ja vjerujem da će se ovdje ugovoriti i određeni poslovi koji će imati pozitivni učinak i na razinu gospodarstva u hrvatskoj'', rekao je direktor HTZ-a Kristjan Staničić.
Osam godina planiranja i nevjerojatnih 9 milijardi dolara - toliko je Dubai potrošio na EXPO. Zato je i 'Povezivanje umova, stvaranje budućnosti', slogan koji je domaćin shvatio doslovno.