Revolucionarno otkriće / Zauvijek se mijenja naše shvaćanje svemira: Znanstvenici otkrili svijet prepun skrivenih galaksija!

Foto: Shutterstock (ilustracija)

Skrivene galaksije konačno su otkrivene te će se morati preispitati razumijevanje svemira

11.8.2019.
Shutterstock (ilustracija)

Znanstvenici su otkrili niz skrivenih galaksija koje bi zajedno mogle promijeniti naše razumijevanje funkcioniranja svemira, piše Independent.

Misteriozne galaksije, koje su dosad bile nepoznate istraživačima, otkrivene su revolucionarnim novim pristupom koji je astronomima omogućio da, dublje nego ikad prije, pogledaju u tajne svemira.

Astronomi svoje otkriće opisuju kao riznicu svih riznica, koja predstavlja ogroman skup galaksija. To bi moglo pomoći u rješavanju nekih najdubljih i fundamentalnih pitanja o svemiru, uključujući tajne supermasivnih crnih rupa i tamne materije.

Napokon otkrivene

Neki su istraživači dugo razmišljali o tome da bi skrivene galaksije mogle postojati u svemiru, te su čekali da ih pronađu. Ali sada su napokon otkrivene i kozmolozi će morati preispitati svoje razumijevanje o funkcioniranju svemira.

Znanstvenici su vidjeli svemir bez presedana kada je svemirski teleskop Hubble poslan u svemir i na njega su počeli gledati drugačije. Ali Hubble nije mogao vidjeti neke od najosnovnijih dijelova onoga što nas okružuje.

Ovo novo istraživanje omogućilo je znanstvenicima da spoje niz različitih zapažanja i koriste ih da pogledaju dublje u svemir nego ikad prije i tako vide ogroman skup galaksija.

Ove su nam galaksije do sad bile nevidljive

"Ovo je prvi put da je tako velika populacija masivnih galaksija potvrđena tijekom prve dvije milijarde godina svemira u 13.7 milijardi godina", rekao je Tao Wang sa Sveučilišta u Tokiju.

"Ove su galaksije do sad nama bile nevidljive. Ovo otkriće je u suprotnosti s trenutnim modelima za to razdoblje kozmičke evolucije i pomoći će u dodavanju nekih detalja koji su dosad nedostajali", kazao je Wang.

Kada biste bili u mogućnosti vidjeti same galaksije, bile bi daleko spektakularnije od od naše vlastite Mliječne staze.

Sa Zemlje ih je teško vidjeti

"Kao prvo, noćno nebo činilo bi se mnogo veličanstvenije", rekao je Wang uspoređujući novootkrivene dijelove s našim vlastitim svemirom.

Dodao je i kako veća gustoća zvijezda znači da bi bilo puno više zvijezda u blizini te da bi se pojavljivale veće i svjetlije.

"Ali suprotno tome, velika količina prašine znači da bi daleke zvijezde bile manje vidljive, pa bi pozadina ovih svijetlih bliskih zvijezda mogla biti velika mračna praznina", smatra Wang.

Ali sa Zemlje je 39 galaksija tako teško vidjeti jer su tako slabe. Iako su najveće svoje vrste koje se može pronaći, svjetlost koja dopire do Zemlje je smanjena i rastegnuta jer je trebalo toliko vremena da doputuje do nas.

Stiglo je vrijeme za ažuriranje teorija

"Svjetlost iz tih galaksija vrlo je slaba, s dugim valnim duljinama koje su nam nevidljive očima i Hubble ih ne može prepoznati", rekao je Kotaro Koh, koji je radio na novom istraživanju objavljenom u časopisu Nature.

Do svojih su spoznaja istraživači došli uz pomoć obzervatorija ALMA, a sada se nadaju da će preko novih galaksija naučiti više o samom svemiru. Morat će shvatiti supermasivne crne rupe koje su im u sredini, u nadi da će saznati više o tome kako se formiraju.

"Masivne galaksije također su blisko povezane s raspodjelom nevidljive tamne materije", rekao je profesor Kohno i dodao kako to igra ulogu u oblikovanju strukture i raspodjele galaksija.

"Teoretski istraživači sada će morati ažurirati svoje teorije", kazao je Hohno, a piše Independant