Britanska učiteljica na Redditu je podijelila iskustvo svoje kolegice – priču o roditeljima koji ne žele ni čuti da njihovo dijete ima ikakvih problema pa pritom zatvaraju oči. Umjesto da zajedno sa stručnjacima rade kako bi pomogli djetetu, problem je u testovima, učitelju ili profesoru, školi, sustavu …
- Je li ostvarivanje akademskog uspjeha važnije od stvaranja dobrih odnosa nastavnika i djece?
- Glas struke: Roditelji i djeca kao prijatelji - To je jedna od najvećih laži!
Ne shvaćajući da tako svom djetetu čine medvjeđu uslugu. Dosta roditelja to čini u najboljoj namjeri, iz neznanja, no u ovom konkretnom slučaju u pitanju su visokooobrazovani roditelji koji bi trebali znati bolje.
Ima 20 godina iskustva, ‘ali ne zna svoj posao’
Prvašić je već nakon prvih pet, šest tjedana pokazivao brojne znakove poteškoća u učenju kada je u pitanju čitanje i matematika: “Čak i s dodatnim radom na satu, njegovi rezultati su bili jako loši”. Učiteljica je to prenijela roditeljima, od kojih oba imaju doktorat, i tražila da dođu na informacije.
Učiteljica, s više od 20 godina staža, statusom mentora i brojnim stručnim nagradama, ističe njena kolegica, od roditelja je tražila da pristanu na asistenta u nastavi i poseban program, ali prije svega da dopuste da stručni tim testira njihovo dijete kako bi utvrdili eventualne poteškoće u učenju.
Željela pomoći što prije
Učiteljica je mogla čekati drugi razred, kada je se prema britanskim propisima testiranje može obaviti i bez pristanka roditelja, no kao i kod svih razvojnih problema, što se prije problem prepozna i što se prije krene pomagati djetetu to je veća korist.
“Ali kao što to biva često biva, 'gospođa Doktorat' je zahtijevala da na sastanku bude i ravnatelj i prvu polovicu sastanka vrijeđala i kritizirala učiteljicu i ravnatelja, ponavljajući ‘problem nije u mom djetetu'”. Tvrdila je da je njihovo dijete dijete dvoje genijalaca i sušta suprotnost učenika kojemu treba poseban program: “Da vi znate svoj posao, ne bi bili na ovom sastanku”.
Inzistirala na testovima iz priručnika
Drugu polovica sastanka majka je provela napadajući učiteljicu jer je sama osmišljavala ispite umjesto da koristi one iz priručnika i ta zato njeno dijete tako loše prolazi. Na koncu, ravnatelj je morao popustiti i naložio učiteljici da koristi standardizirane testove, prenosi net.hr
Prošlo je mjesec dana, u kojemu je učiteljica koristila samo testove iz priručnika, i učenik je odjednom počeo dobivati sve petice, sa savršenim rezultatima na testovima čitanja. “Gospođa Doktorat je poslala i nekoliko prilično prezrivih mailova”, kaže učiteljica.
Pohvalila učenika, a on otkrio istinu
“Učiteljica je jednom prilikom rekla učeniku kako je zadivljena njegovim uspjehom i pitala ga radi li doma nešto drugačije. A dijete, iskreno kao što samo djeca mogu biti, jednostavno je rekao da su mu testovi puno lakši otkako ih može unaprijed pripremiti”, piše učiteljica.
Ukratko, 'Gospodin i Gospođa Doktorat 'mogli su doći do profesorskog primjerka udžbenika, zajedno s testovima, i svoje dijete su tjerali da čitave testove nauči napamet.
Učiteljica je pobijesnila na majku koja samo zbog svog ega uništava život djetetu. Malo je reći da ni ravnatelj nije bio sretan i dao joj dopuštenje da tek neznatno promijeni standardne testove. U matematici je samo promijenila redoslijed pitanja i to je bilo dovoljno da učenik više ne zna riješiti ni jedan zadatak. A kod čitanja s razumijevanjem samo malo presložila riječi.
Majka i dalje ignorira problem
Primjerice zadatak: Pas vidi ovcu kako pliva u bazenu. Pas također vidi medu kako igra nogomet. A ona je pas vidio i mačku kako se penje na drvo. je promijenila u Pas vidi ovcu kako pliva u bazenu. Pas također vidi mačku kako igra nogomet. A ona je pas vidio i medu kako se penje na drvo. U oba slučaja pitanje je ostalo isto – koja životinja igra nogomet.
U iduća dva tjedna, učenik nije mogao riješiti ni jedan test. Učiteljica je ponovo tražila da roditelji dopuste testiranje, no nije dobila nikakav odgovor.