Otkako je u Njemačkoj 1886. godine izrađen prvi automobil, promet se nepovratno promijenio. Urbanizacija i megalomanska gradnja prometne infrastrukture prilagođene automobilima rezultirale su povećanjem broja automobila u svim gradskim središtima. Zbog toga se danas suočavamo s prometnim zagušenjima, onečišćenjem zraka, bukom...
A danas je Svjetski dan bez automobila. Jasno je da se ne možemo svi odreći automobila, no mnogi od nas koriste svoja vozila za vrlo kratka putovanja. Vozimo se par ulica kako bismo vježbali u lokalnoj teretani ili premještamo auto svega par metara kako bismo bili bliži ulazu trgovine koja je iduća na popisu obaveza. A mnoga se kratka putovanja mogu obaviti pješice ili biciklom.
Valja se danas zapitati - što bi se dogodilo da svi izaberemo hodanje, i to samo za pola naših vožnji kraćih od 1.5 kilometra?
Prema Američkom nacionalnom istraživanju prijevoza, putovanja kraća od jedne milje (1.6 kilometara) samo u SAD-u iznose oko 10 milijardi milja godišnje.
U istom istraživanju kazuju kako bi se, kada bi to prepolovili, uštedjelo otprilike 575 milijuna dolara u troškovima goriva.
"To je kao da svake godine s cesta skinete oko 400 tisuća automobila. Ukupna financijska ušteda je još veća - riječ je o gotovo 900 milijuna dolara kada se zbroji i ušteda na održavanju vozila u zamjeni guma", kazuju istraživači.
Kako bi to izgledalo?
Svako bi kućanstvo imalo koristi od nižih troškova, posebno uz rapidan rast cijena goriva - no to nije jedina prednost.
Manje vožnji automobilom može poboljšati kvalitetu zraka, a redovita tjelesna aktivnost poput hodanja može pomoći zdravstvenom stanju pojedinca.
Ipak, nemaju svi mogućnost voziti bicikl ili hodati na posao. Kako bismo to postigli, lokalne vlasti trebaju ulagati u infrastrukturu koja će te aktivnosti učiniti sigurnima i ugodnima.