Dalmacija i njezin najveći grad Split kao zimska, a ne isključivo ljetna destinacija. Želja je to prije svega turističkih radnika, ali i ostalih Dalmatinaca jer su kojim god poslom da se bave, direktno ili indirektno, upućeni na turizam.
Uz avionske linije izvan sezone, svjesni su da bi gostima trebali ponuditi više sadržaja i razloga za boravak u hladnijim mjesecima, donosi u RTL Danas Dragana Eterović.
Zimski ugođaj i poluprazne ulice nekima itekako odgovaraju. Ipak oni su rijetki, jer su Splitu trenutno uživa oko tisuću gostiju…
"Divan grad bogate povijesti. To nam se sviđa, osobito rimsko razdoblje. Živopisan mediteranski grad, vrlo impresivan", kazao je Amerikanac Andrew.
David pak kaže: "Mi smo stigli izvan sezone pa je manje sadržaja nego ljeti. Ali lijepo je što nema gužve. Danas idemo na tvrđavu Klis. Ne očekujemo gužvu i dobro je tako putovati."
Potencijal Dalmacije i Splita prepoznao je inicijator okruglog stola o zimskom turizmu Paul Bradbury, urednik turističkog portala:
"Mislim da trebamo usmjeriti strategiju na sigurnost, autentičnost i životni stil. Mi imamo te tri stvari, a ljudi to žele."
Za turističke radnike pokrenuti turizam u studenome već je veliki korak. Jelena Tabak, predsjednica Naconalne udruge ugostitelja:
"Naš cilj je imati 11. mjesec koji će bit prepun događanja i turističkog proizvoda koji bi mogli primamiti goste za doći u Split I okolicu, ali naravno i lokalno stanovništvo koje bi trebalo bit baza dolazaka, koje bi se spojilo s 12 . mjesecom, a onda možemo govoriti o cjelogodišnjem turizmu."
Ključni problem su avionske linije, a trenutno splitska zračna luka ima 55 letova tjedno.
"Međutim, ono što obeshrabruje je popunjenost kabine 47 posto. To je obeshrabrujuće za kampanije. Moramo razumijeti da to nije održivo za dugi period", objasnio je Pero Bilas, zamjenik direktora Zračne luke Split.
Sadržaji poput gastro festivala već se planiraju, a stvore li se i potrebni uvjeti već iduće godine možda neće biti samo želja da Dalmacija postane i zimska destinacija...