Zbog toga što su novi automobil preopterećeni davanjima državi, većina hrvatskih građana kupuju rabljene jer su im novi preskupi. Tri-četiri godine rabljeni automobil je upola jeftiniji od novog, dok se oni stari pet ili šest godina, a još uvijek su u dobrom stanju, prodaju u trećinu cijene, piše stručnjak Željko Marušić na Autoportalu.
Zbog toga tržište rabljenih automobila, na kojem se godišnje zavrti više od 80.000 automobila postaje eldorado za mnoge. Nažalost i one koji u poreznom sustavu Europske unije pronalaze rupe te tako nelojalno konkuriraju onima koji posluju po zakonu i stvaraju nelojalnu konkurenciju, nered na tržištu.
Marušić je objavio formulu za sve koji se, kako kaže, ''žele baviti takvim marifetlucima'':
1. Osnuje se ‘tampon’ tvrtka d.o.o. nekoj od ‘tranzicijskih zemalja ‘ EU-a, Sloveniji, Češkoj, Rumunjskoj…, za koju se unaprijed odredi kratki vijek poslovanja.
2. Ta ‘tampon’ tvrtka legalno kupuje rabljene automobile po netto cijeni (bez PDV-a) na tržištu rabljenih u Njemačkoj, Belgiji. Francuskoj…
3. Kupljeni se automobili potom prefakturiraju i ‘legalno’ prodaju tvrtki u Hrvatskoj, za isti iznos, ali sada prikazan kao ‘brutto’ cijena s iskazanim PDV-om.
4. Budući da je za vozilo sada, ‘fiktivno’ plaćen PDV, kupac ga više ne treba plaćati već se plaća samo porez na promet motornih vozila.
5. Razlika od 20-ak posto koja se tako ostvaruje služi za nelojalno konkuriranje onima koji posluju po zakonu, te ostvarivanje nelegalne, ‘crne’ dobiti
6. Sustavi u kojima su osnovane takve tvrtke, zbog birokratskih tromosti trebaju vremena dok se to uoči, najmanje šest mjeseci, ponekad i godinu dana, za to vrijeme se izvlači nelegalna dobit i tvrtke se potom likvidiraju…