EKOLOŠKA OSVJEŠTENOST /

Povećavaju se poticaji za električna vozila: Doznajemo koliko će se novca podijeliti i kako do njega

Najviše novca otišlo je na kupnju automobila, no gotovo 60 posto poticaja odobreno je za kupnju električnih bicikala

12.3.2019.
12:10
VOYO logo

Hrvatski građani i tvrtke lani su s pomoću poticaja Fonda za zaštitu okoliša kupili 414 električnih vozila. Od toga najviše bicikala, zatim motocikala i električnih automobila.

Image
Foto: Nikola Čutuk/Pixsell

Zbog velikog zanimanja, Fond je ove godine povećao iznos za tu namjenu pa će zainteresirani moći računati na 40 milijuna kuna. Kada će biti raspisan natječaj? Doznaje RTLDanas.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

VEZANA VIJEST

Prošle godine građani su u samo nekoliko sati razgrabili 12 milijuna kuna poticaja za nabavu električnih vozila. Upravo zato ove je godine povećan iznos poticaja. Natječaj se očekuje potkraj mjeseca.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Uvjeti ostaju isti što znači da je 17 milijuna kuna za građane i isto toliko za gospodarske subjekte. Uz to ćemo također subvencionirati izgradnju električne infrastrukture sa još šest milijuna kuna", rekao je Dubravko Ponoš, direktor Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost (FZOEU).

Najviše novca  otišlo je na kupnju automobila, no gotovo 60 posto poticaja odobreno je za kupnju električnih bicikala. Prodaja iz godine u godinu raste.

"Kad otvori fond svoja vrata računamo da deset petnaest posto ljudi će više kupovati bicikle koji možda ne bi kupili da nisu dobili te subvencije. Ipak subvencije su do pet tisuća kuna ili 40 posto, to je lijepi novac", kazao je Rudi Majdandžić, uvoznik električnih bicikla.

Image
Foto: Sanjin Strukić/Pixsell

Električni bicikl

Građani se odlučuju za bicikle jer za njih nije potrebna vozačka dozvola, a ni zaštitna oprema. No mnogi ne znaju razliku između električnog bicikla i električnog skutera.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Skuteri na struju su klasična motorna vozila pokretana na struju. Tako da ta vozila podliježu registraciji, obvezi nošenja sigurnosne opreme, kacige i maksimalna veća brzina vozila", pojasnio je Robert Vidaček, distributer električnih bicikla.

Europski rekorder po prodaji je Norveška, koja ima već 40 posto električnih vozila na cestama. Hrvatska je na začelju s oko jedan posto. Ispitanici u našoj anketi nisu zainteresirani za kupnju električnog bicikla, ali oni koji jesu trebaju znati da idućih dana moraju prikupiti dokumentaciju jer poticaje će dobiti samo oni najbrži.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Natječaj se zatvara onoga trenutka kada se iscrpi sav osiguran novac.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
bomba
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo