SVEMIRSKI SPEKTAKL /

Asteroid juri prema Zemlji! Očekuje se udar, evo i gdje: 'Vidjet će se spektakularna vatrena kugla'

Foto: Shutterstock/European Space Agency

Asteroid je otkriven tek jutros u opservatoriju Catalina Sky Survey u Arizoni. Zanimljivo, riječ je o tek devetom asteroidu koji je čovječanstvo uspjelo otkriti prije udara. "To je znak poboljšanja naših planetarnih obrambenih sposobnosti", dodali su iz ESA Operations

4.9.2024.
Shutterstock/European Space Agency

Asteroid veličine jednog metra udarit će u zemljinu atmosferu iznad Filipina u srijedu, objavila je Europska svemirska agencija (ESA), koja predviđa da bi se to trebalo dogoditi u 19:08 sati po hrvatskom vremenu.

"Bezopasan je, ali ljudi na tom području moći će vidjeti spektakularnu vatrenu kuglu", području iz ESA u objavi na X-u, nekadašnjem Twitteru.

Asteroid je otkriven tek jutros u opservatoriju Catalina Sky Survey u Arizoni. Zanimljivo, riječ je o tek devetom asteroidu koje je čovječanstvo uspjelo otkriti prije udara. "To je znak poboljšanja naših planetarnih obrambenih sposobnosti", dodali su iz ESA Operations.

Zadnji puta to se dogodilo u siječnju ove godine kada je astronom Krisztián Sárneczky iz Mađarske detektirao asteroid veličine jednog metra netom prije njegovog sudara sa Zemljom. Detalje je poslao u Centar za male planete, a isprva se nije moglo sa sigurnošću znati hoće li doista doći do kolizije.

Samo nekoliko minuta kasnije, asteroid je udario u atmosferu našeg planeta 50 kilometara zapadno od Berlina u Njemačkoj.

Koliko često asteroidi pogađaju Zemlju?

Nazvan je 2024BX1, bio je osmi asteroid koji je uočen prije udara, i treći koje je otkrio Sárneczky.

Asteroidi takve veličine, objavili su tada iz ESA-e, pogađaju Zemlju u prosjeku svakih nekoliko tjedana. Ne predstavljaju značajnu opasnost, a većina ih se nikada ne otkrije. No, oni pomažu astronomima otkriti koliko je zapravo malih asteroida i od čega nastaju takozvane "vatrene kugle" koje se mogu zabilježiti kamerom.

Veliki asteroidi promjera od nekoliko kilometara pa naviše relativno su rijetki, no lakše ih je uočiti.

"Većina asteroida u blizini Zemlje koji bi potencijalno mogli napraviti razornu štetu u slučaju da udare u naš planet, već su uočeni. Nismo uočili ni jedan koji će se sudariti sa Zemljom barem u idućih sto godina", umiruje Europska svemirska agencija.

POGLEDAJTE VIDEO: NASA-ini astronauti zatočeni u svemiru, u pomoć stiže Musk! 'Imam dobar osjećaj u srcu'