U Zagrebu će se školovati programeri igrica, a do fakulteta će studenti stizati robotaksijem, dakle, električnim automobilom u kojem nema vozača. Ne izmišljamo nego to za 2024. planira Mate Rimac, odnosno Vlada koja je to napisala u nacionalni plan oporavka i otpornosti. Zagreb će već za tri godine početi s proizvodnjom prvih od 700 autonomnih vozila koji će obavljati polovinu taksi prijevoza u gradu.
Jutarnji list doznaje da će baza biti izgrađena na rijeci Savi. Na tu je najavu neobično žestoko reagirao IT stručnjak Lucijan Carić koji je napisao da je to demagogija i da se kladi da se to neće dogoditi pa su u obranu Rimca stali neki drugi.
Taksi bez taksita, ne u Kini, ne u Arizoni nego na savskoj, zagrebačkoj, selskoj... Vizija je to Mate Rimca i misija koju planira izvršiti do 2024. Tada će u Zagrebu biti 60 električnih robotaxija. Imati će svoju bazu koja će graditi na 12 tisuća četvornih metara. Natječaj za projekt je već raspisan.
Centar Rimčevih taksija nalazio bi se nasuprot Studentskog doma Stjepan Radić u blizini okretišta autobusa i tramvaja. Osim punionice i spremišta sadržavao bi trg i park.
I odavde će kada ga naručite doputovati na vašu adresu. U njemu vas neće čekati ni Zoran ni "Dobar dan" nego prazan auto s volanom koji služi samo za ukras.
''Sad za koje vrijeme će to biti moguće po našim cestama, ne
znam, ali za 5-10 godina je to vjerojatno budućnost. Ja se već
pripremam uzgajati kokoši'', rekao je taksist Zoran
Bodergraja.
Tim planom i projektom vrijednim 3,4 milijarde kuna pohvalila se
i Vlada početkom travnja prilikom predstavljanja nacionalnog
plana oporavka i otpornosti.
''To su projekti koji u potpunosti afirmiraju sve ono što je predsjednik predstavio, zelenu agendu u punom smislu te riječi'', kazao je ministar Tomislav Ćorić 1. travnja ove godine.
I nakon što je jučer Jutarnji list objavio detalje projekta,
brojni su se uzrujali, a među njima i poznati informatičar
Lucijan Carić koji je se najprije dobro nasmijao Rimčevim
robotaksijima, a onda još i napisao da je Rimac muljator i
demagog koji neće do 2024 uspjeti proizvesti sustav autonomne
vožnje ni električni auto pogodan za taksiranje. U to bi se i
kladio.
U raspravu su se priključili Lauc, Cvetojević i Bakić. Lauc je
napisao kako je pljuvanje hrvatski nacionalni sport aludirajući
na Carića. Bakić - da je smiješno uopće davati pažnju hejterima,
a ovako o robotaksi mreži u Zagrebu razmišlja Saša Cvetojević.
''Kada sam ja prvi put čuo, mislio sam da je nemoguće, ali nakon
što sam vidio što su sve napravili u Rimac automobilima i dobio
stvaran uvid u projekt, tada sam postao svjestan da je takvo
nešto moguće. Mislim da tehnički ne bi bio problem do 2024., a
zapeti bi mogao na regulativi'', rekao je poduzetnik Saša
Cvetojević.
Dan nakon napada i ratova oglasio se Mate Rimac koji je napisao
da je Carić u pravu i pojasnio zašto to misli.
''Takve reakcije su rezultat toga što nismo mogli pokazati projekt na način kako smo mislili i kada smo htjeli - sa svim detaljima i backgroundom, nego je objavljen bez našeg znanja. Uz naravno generalno nepovjerenje prema meni/firmi (opravdano i neopravdano). Ali dobro, nije bitno, na nama je da dokažemo da možemo isporučiti ono na čemu radimo (koliko god nemoguće zvučalo)'', napisao je Rimac na Facebooku.
Da su mu planove poremetili premijer i ministar, govorio je i u Direktu.
''To je projekt koji nismo htjeli objaviti dok nije pri završetku, radimo već dvije godine. Objavit ćemo nešto sljedeće godine'', izjavio je Rimac u Direktu.
Oglasio se i Rimčev suradnik koji je prihvatio Carićevu okladu od
10 tisuća eura. Vozila bez vozača, koja sama daju žmigavce i
parkiraju, a ne trube i ne psuju i uvijek imaju nula promila već
su tu. Doduše sada samo uz pomoć auto pilota.
''Možemo očekivati svakakve inovacije i novosti do 2024. godine.
Samovozna vozila će na neki način imati pozitivan utjecaj na
prometni sustav Grada Zagreba tako i svakog drugog grada'', rekao
je Marko Šoštarić s Prometnog fakulteta u
Zagrebu.
Do 2030. u Zagrebu bi trebalo biti 700 taksija bez taksista, a do
tada će trebati prilagoditi ceste i izmijeniti zakone. Glavo
pitanje je tko će biti kriv ako dođe do prometne nesreće kada
vozača nema?