NASA: / Ne, neće nas pogoditi asteroid 2032.

Biće sve u redu

19.10.2013.

Nakon što su se pojavile vesti da će asteroid pogoditi zemlju 26. avgusta 2032. godine, NASA je odlučila da negira tvrdnje nakon panike koja je usledila, prenosi "B92".

Astofizička laboratorija na Krimu otkrila je masivan asteroid, nazvan 2013 TV135, pre dve nedelje, a naučna zajednica ga je već okarakterisala kao jednog od dva najopasnija asteroida ikada zabeležena.

Međutim, NASA tvrdi da su šanse da on zaista udari Zemlju jedna naspram 63.000. To znači da su astronomi 99.9984 odsto sigurni da će asteroid promašiti Zemljinu orbitu.

Novootkriveni asteroid 16. septembra prošao je blizu Zemlje kada je njegov audaljenost iznosila 6.7 miliona kilometara od naše planete.

Procenjuje se da njegov prečnik iznosi 400 metara.

Od 14. oktobra, asteroid 2013 TV135 jedan je od 10.332 otkrivenih objekata koji su blizu zemlje.

Naučnici su mu na Torino skali od 1 do 10 dali 1 – samo još jedna asteroid ima ovaj rejting, dok svi ostali imaju rejting 0, što znači da ne predstavljaju opasnost po Zemlju.

Međutim, ukoliko bi došlo do udara, efekti bi bili katastrofalni. Procenjuje se da bi udar imao snagu 2.500 megatona. Poređenja radi, pojedine nuklearne rakete imaju razornu moć od 1 megatona.

NASA tvrdi da nekoliko nedelja posmatranja za orbitalni period koji se proteže na skoro 4 godine i dalje ne može da da "definitivan zaključak".