KINESKI RESTORAN ISPRIČAO SE ZBOG BIZARNOG ZAHTJEVA: /

Htjeli su smanjiti rasipanje hrane pa tražili da se gosti izvažu prije narudžbe

Image
Foto: Profimedia

Restorani u Kini zamolili su svoje goste da naručuju jedno jelo manje u odnosu na broj ljudi za stolom kako bi se prekinula tradicija naručivanja veće količine hrane kod grupnih obroka

6.9.2020.
16:35
Profimedia
VOYO logo

Restoran u kineskom gradu Changshi u središnjoj Kini ispričao se u subotu svojim gostima jer je od njih tražio da se prije nego što naruče hranu izvažu i unesu podatke o težini u aplikaciju, uz objašnjenje da su takvim zahtjevom željeli pridonijeti nacionalnoj kampanji protiv rasipanja hrane.

Čim je u petak vlasnik restorana iznio prijedlog korisnici kineskih društvenih mreža vrlo su ga oštro kritizirali.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Naime, klijenti su zamoljeni da se, prije nego što naruče hranu, izvažu u svojoj kupaonici te da podatak o težini i ostale osobne podatke unesu u aplikaciju, koja će im u skladu s njihovom težinom preporučiti odabir jela i navesti njezinu kalorijsku vrijednost, prenio je China News Service.

Kineski predsjednik Xi Jinping nedavno je pozvao naciju da prestane rasipati hranu jer su pandemija koronavirusa i jake poplave rezultirale porastom njezinih cijena u zemlji.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Reagirajući na njegov poziv, regionalni restorani su svoje stalne klijente i goste zamolili da naručuju jedno jelo manje u odnosu na broj ljudi za blagovaonskim stolom kako bi se prekinula kineska tradicija naručivanja veće količine hrane kada su grupni obroci posrijedi.

Pogrešna interpretacija

U restoranu u Changshi postavljeni su plakati s natpisima: "Budi štedljiv i savjestan, neka svi tanjuri ostanu prazni" i "Operacija prazan tanjur". Potonji je u skladu sa sloganom nacionalne kampanje.

Vlasnik restorana u Changshi je kazao da mu je iskreno žao jer je njegova provedba u djelo kampanje protiv razbacivanja hranom pogrešno interpretirana.

"Naša je prvobitna nakana bila založiti se za to da se baca što manje hrane te da se promiče narudžba zdravih obroka. Nikada nismo tjerali kupce da se prije narudžbe izvažu", stoji u isprici objavljenoj na jednoj društvenoj mreži.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

I kineski državni mediji objavili su rat videozapisima koji prikazuju pretjerano rasipanje hrane, a poznati su pod korejskim nazivom 'mukbang'.

Riječ je o internetskoj audiovizualnoj emisiji čiji domaćin, dok komunicira s publikom, konzumira goleme količine hrane. Istodobno su se platforme za izravan streaming obvezale da će zatvoriti račune koji promiču rasipanje hrane.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo