Automobil koji vozi sam - san snova ili opasna budućnost? Nova
nesreća Teslina automobila pokrenula je lavinu rasprava o
sigurnosti, odnosno nesigurnosti autonomnih vozila. U američkom
Texasu dvojica muškaraca izgubila su život upravo u automobilu s
aktiviranim autopilotom.
Mnogim zaljubljenicima u tehnologiju i automobile ostvarila su se
maštanja pojavom autonomnih vozila. Saši
Cvetojeviću ovo je drugi Tesla električni automobil u 7
godina i opcija autopilota čini mu vožnju još ugodnijom.
''Većinu mojih vožnji na autocestama vozim na autopilotu. Nekad u
gradu kada je gužva i onda mi on omogućava da krene, stane,
zaokrene i da jednostavno mogu biti malo opušteniji, ali i dalje
moram pratiti cestu i biti skoncentriran na cestu'', rekao je
Saša Cvetojević, poduzetnik i vlasnik
električnog automobila.
Što nisu bili dvojica Amerikanaca. Poginuli su u Teslinom
automobilu nakon što se zabio u drvo i zapalio. Policija je
ustvrdila da za vrijeme autopilota nitko nije bio za upravljačem
- jedan je bio na suvozačkom, a drugi na stražnjem sjedištu.
''Izuzetno je malo vjerojatno da je autopilot bio uključen.
Postoji veliki niz sigurnosnih procedura da biste vi mogli s
autopilotom voziti. Primjerice ruke moraju biti na volanu, vi
morate biti na sjedalu, postoji senzor, morate biti vezani,
autopilot prepoznaje oznake brzine i ne dozvoljava preko 10
kilometara od dozvoljene brzine'', kazao je Cvetojević.
O cijelom slučaju nad kojim se provodi policijska istraga oglasio
se i Elon Musk.
''Tesla se s aktiviranim autopilotom približava 10 puta manjoj
mogućnosti za nesreću od prosječnog automobila'', napisao je na
Twitteru Musk.
Iz Tesle naglašavaju da su u prvom kvartalu ove godine
zabilježili tek jednu nesreću na oko 4 milijuna prijeđenih milja
uz korištenje Autopilota. Pouzdanijem radu autonomnih vozila u
Hrvatskoj pridonijet će i uvođenje nove 5G tehnologije.
''Naše vrijeme odaziva je dvjestotinjak milisekundi, a automobil
da bi mogao na vrijeme zakočiti, donijeti odluku da će krenuti u
nekom drugom smjeru mora reagirati puno brže. I onda mu upravo ta
mogućnost 5G mreže koja se zove niska latencija daje dovoljno
vremena, odnosno dovoljno je brz da može pravovremeno donijeti
odluku'', rekla je Nataša Malić, direktorica
HT-a za planiranje i inženjering pristupnih mreža.
A Tesli će osim ovakvih nesreća i pada dionica na burzi, pomutnju
na tržištu izazvati i kineski div Xiaomi. U idućem desetljeću u
razvoj električnih automobila namjeravaju uložiti čak 10
milijardi dolara.