Internet i društvene mreže razvili su se do te mjere da su postali unosan biznis. Rijetko tko u današnje vrijeme nije čuo za influencere. Oni nisu samo slavne osobe već i obični ljudi koji su uspjeli ostvariti uspjeh.
Danas influencerom zovemo svakog pojedinca ili korisnika koji je eksponiran u digitalnom okružju, putem zajednice na društvenim medijima i blogovima. Oni kreiraju određeni sadržaj s kojim se ljudi poistovjećuju. Za razliku od poznatih zvijezda, influenceri se na društvenim platformama čine puno bliži, dostupniji, imaju bliži odnos s korisnicima. Objave im možete lajkati, komentirati, a neki od njih na komentar će i odgovoriti.
Jedno je istraživanje pokazalo da u regiji prevladavaju influencerice, a ne influenceri te da je platforma kojom se najviše koriste - Instagram.
Naravno, ono što ljude o influencerima možda najviše zanima jest cijena koju naplaćuju za svoje objave i koliko zarađuju. Zarada seže od 5 pa do 700 eura po objavi. Sve to ovisi o utjecaju koji influencer ima, tj. o tome koliko je dobro stvorio zajednicu koja ga prati.
"Ne vjerujem da ću se ovime baviti cijeli život"
Devetnaestogodišnja YouTuberica Nika Ilčić, koju na Instagramu prati više od 200.000 ljudi, otkrila je za Vijesti.hr kako misli da i nije najbolji uzor mladima, ali i da nije ni toliko loša.
"Nisam baš najbolji uzor mladima jer znam nekad opsovati, dosta sam liberalna i otvorena pa nekad kažem ono što nije politički korektno. Opet, s druge strane, kada mi 'veliki' kažu da su ponosni na moje videe u kojima učim mlade koliko je bitno mentalno i spolno zdravlje, kako se ponašati prema osobama s teškoćama u razvoju, ili da ne treba sjesti u automobil s osobom u alkoholiziranom stanju, mislim da sam ipak dobar uzor", objasnila nam je Nika.
Rekla je i kako sumnja da će se ovim poslom baviti cijeli život.
"Ne vjerujem da ću se ovime baviti čitav život, ali znam da ću biti negdje ispod, iza ili na svjetlima reflektora. Jednostavno sam rođena da budem drukčija i s tom činjenicom sam se pomirila", kazala je Nika.
Prije su je pogađali negativni komentari, a sad kaže da je sretna ako je nekom negativan komentar koji je ostavio ispod neke njene objave usrećio dan, tjedan, mjesec ili godinu.
"Dosta je energično, veselo, nekad stresno, ali vrlo zabavno", rekla je Nika o tome kako izgleda njezin prosječni dan.
Nika ide u izvanrednu školu i priznaje da jako teško usklađuje obaveze. Kaže kako joj je u karijeri samo "nebo granica".
"Recept dugotrajnosti je strpljenje, kvaliteta i jedinstvenost"
Zvijezda Instagrama i YouTubea Veronika Rosandić otkrila nam je koji je recept za uspjeh, ali i kako ga zadržati.
"Strpljenje, kvaliteta i jedinstvenost je recept dugotrajnosti. Treba biti prvi ili biti drukčiji. Promišljeno raditi svaki korak i biti iskren. Imati cilj i svrhu djelovanja i posvetiti se isključivo tom poslu", rekla je Veronika za Vijesti.hr.
Objasnila je i kako misli da hrvatska YouTube scena prati svjetske trendove. Čita i komentare, a iz nekih od njih nađe i ideju za novi video.
"Osobno sam zadovoljna zaradom jer znam, da radim u struci, mjesecima bih radila kako bih postigla jednomjesečnu YouTube zaradu. Iako, to je posao koji varira i zarada je često nepredvidiva, što je meni dodatan izazov", kazala je Veronika.
Najponosnija je na to što su se mnoge životinje udomile, ali i na to da je djeci uljepšala neke trenutke.
"Uza sva priznanja, najviše se ponosim mnogobrojnim životinjama koje su udomljene preko mojih mreža te sretnom djecom kojima sam uljepšala dan, mjesec ili godinu", zaključila je Rosandić.
Ideš! Idem!
Influencere i YouTubere iz naše priče od 5. prosinca moći ćete gledati i na filmskom platnu.
Objavljen je trailer za film IDEŠ? IDEM!, dugometražni igrani prvijenac Ljube Zdjelarevića, koji iz posve nove perspektive predstavlja najpoznatije i najutjecajnije Youtube zvijezde i vodeće influencere u ovom dijelu svijeta. U samo nekoliko dana, putem službenih kanala i kanala glavnih junaka filma trailer ruši rekorde gledanosti domaćega filmskog projekta – ostvario je više od 700.000 pregleda!
Tako ovaj potencijalni kino-hit koji na platna dovodi najveće Youtube zvijezde iz regije i koji u kina stiže početkom prosinca, već sada ubrzano pronalazi svoj put do publike.
Riječ je o specifičnom projektu koji prvi put u igranoj formi predstavlja najpoznatije i najutjecajnije Youtube zvijezde i vodeće influencere regije: Veroniku Rosandić, Kaju Kočevar – “Kaya Solo”, Vida Juračića, Frana Lauša, Bogdana Ilića – “Baku Prase”, Niku Ilčić, Amela Družanovića - Mecu Cazina, Nenada Krstića - Tonyja TCTN-a i mnoge druge!
Film je nastao u produkciji Kinoteke i distribuciji 2i Filma, a donosi nesvakidašnje filmsko proputovanje od Zagreba do Istanbula, u kojem svatko od glumaca velikim dijelom predstavlja samog sebe. “Ovaj će film gledateljima ponuditi nešto sasvim novo. Ipak u filmu glumimo fikcijske verzije nas samih i publika će vidjeti tu našu alternativnu verziju. Također, mislim da je upravo ta interakcija između likova koji se vjerojatno nikad ne bi susreli u stvarnom životu, zapravo najzanimljiviji dio filma”, kaže Vid Juračić o filmu.
Iako film funkcionira kao fikcija, jedinstvena je to prilika za približavanje mladim zvijezdama koje su zaposjele virtualni prostor i vješto iskoristile zadanosti digitalnog doba kako bi od svojeg imena i pojave izgradile – brend.
Nika Ilčić pak kaže: “U filmu sam 100 % ja, nema nikakve fikcije. Oduvijek sam htjela biti na malim ekranima u nekog ulozi, to me jako zanima i pokušavam se što više educirati po tom pitanju da mogu profesionalnije ući u tu priču.”
“Film će gledateljima pružiti uvid u ono što dosad nisu vidjeli, a znali su da se zbiva. To su svađe, konflikti, emotivni trenuci koje rjeđe pokazujem na svojim kanalima jer želim održati pozitivnu energiju radi koje me i prate”, ističe Veronika Rosandić. “Youtuberi su moderni glumci, samouki. Vjerojatno gluma i Youtube imaju puno više sličnosti nego što se mislilo, što će se i u filmu vidjeti”, zaključuje Rosandić.
Ideš? Idem! dugometražni je igrani film u režiji Ljube Zdjelarevića, scenarij potpisuje Nikolina Bogdanović, produkciju Kinoteka, a producenti filma su Barbara Jukopila i Ljubo Zdjelarević. Direktor fotografije je Raul Brzić, a montažu potpisuje Ana Marija Sremec. Distributer filma je 2i Film.