Australska agencija za tržišno natjecanje i potrošače (ACCC) pozvala je na veći nadzor vodećih digitalnih platformi poput Facebooka i Googlea, ocjenjujući da one često prikupljaju podatke o korisnicima ugrožavajući njihovu privatnost.
Australska agencija 18 je mjeseci istraživala utjecaj digitalnih platformi na vijesti i oglašavanje te je identificiralaodređeneprakse upravljanja podacima koje mogu imati potencijalnu štetu za potrošače.
ACCC je zaključio da potrošači nisu adekvatno informirani o tome kako se prikupljaju i koriste njihovi podaci te da imaju slabu kontrolu nad širokim rasponom prikupljenih podataka.
Australski je regulator u izvješću, dugačkom 619 stranica, označio zabrinjavajućom praksu prikupljanja velikog broja podataka bez davanja informiranog pristanka te je predložio uspostavljanje primjenjivih pravila privatnosti za digitalne platforme.
ACCC također je pozvao australsku vladu da obuzdadominaciju Googlea i Facebook na australskom tržištu.
"Vjerujte nam", je rečenica koja možda najbolje opisuje dominantan odgovor digitalnih platformi na pitanja koja smo postavili", kazao je čelnik ACCC-a Rod Sims.
"Postoji globalni interes za ovu, pravodobnu, australsku istragu", dodao je.
"Svijet je sada priznao utjecaj tržišnemoći digitalnihplatformi i utjecaj koji to ima na potrošače, vijesti, poduzeća i društvo", zaključio je.
ACCC je također naveo u izvješću da je australsko društvo, poput drugih širom svijeta, pogođeno dezinformacijama i rastom nepovjerenja u vijesti.
Australska vlada potvrdila je da je suglasna s primjedbama i zahtjevima agencije za tržišno natjecanje i potrošače najavljujući da će osnovati posebnu sekciju koja će nadgledati kako tvrtke koriste podatke korisnika u komercijalne svrhe.