Jer, dostojno je i pravedno /

Direkt istražuje masovno poništenje krštenja i 'novi val' kod katolika. Ali: 'Svećenik je tu in persona Christi!'

Svećenik iz Arizone krstio ih je govoreći 'mi', a Crkva strogo traži riječ 'ja'. Tako je došlo do skandala u Arizoni. Nekima je svejedno, no RKC ima svoju logiku

22.2.2022.
7:00
VOYO logo

Samo jedna kriva riječ je bila dovoljna da se poništi na tisuće obreda krštenja. Svećenik iz Arizone je 16 godina umjesto: "Ja te krstim u ime Oca i Sina i Duha Svetoga", govorio: "Mi te krstimo u ime Oca i Sina i Duha Svetoga."

Za Vatikan je to bilo nedopustivo, pa će se vjernici morati ponovo krstiti. Svećenik je dobrovoljno napustio župu, vjernici mu nisu zamjerili, a iz biskupije su poručili da će vjernici koji su naknadno primili i druge sakramente, vjerojatno i njih morati ponoviti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Zašto je tako mala jezična greška tako veliki Crkveni grijeh, znat će Ida Balen

"Ja te krstim u ime oca i sina i duha svetoga. Amen", tako zvuči/izgleda čin krštenja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Barem bi trebao izgledati. Jer svećenik iz Arizone htio je unijeti svoj štih pa su po njegovim riječima "mi te krstimo" tisuće ljudi krstili svi. Svećenici kažu da je sve jasno i  da interpretacije nisu potrebne.

Kristijan Zeba, župnik Župe Svetog križa iz Rijeke, ovako tumači:

"Dakle, sam čin krštenja kod njega je bitno to je da imamo materiju (u sakramentu krštenja je blagoslovljena voda) i krštenika, koji u naručju kuma, roditelja. I svećenik je taj koji, polijevajući dijete po glavi, izgovara onu formu koja je propisana. Dok ne dođe do promjene, mislim da svećenici ne bi smjeli sami donositi odluke da uključuju neke nove forme, a to je 'mi te krstimo' ili nešto drugo, zajednica te krsti... Ne, nego mi smo oni koji smo dužni se držati forme."

I fra Ante Vučković kaže da sva krštenja trebaju biti poništena:

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Kad mi preokrenemo u 'mi te krstimo', mi smo kao odrezali kontakt s Bogom, kontakt s transcendentnim, kontakt s onim što je iznad nas ljudi i sveli to na jedno ljudsko događanje. Za Crkvu je to bilo posve neprihvatljivo."

Manda Suknjov iz Rijeke na mise ide redovito i ova ju je situacija dobro uzrujala:

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Još ga ljudi nose, kao veličaju ga. Pa čekajte malo, kako ga mogu veličati? Umjesto da veličaju Isusa Krista i sad se to sve ponovno mora napraviti, kao ispočetka, krstiti se. Ništa ne vrijedi. Znači mi svi te okolo krstimo, to nije istina. To ne može bit nikako."

Bi li ona primijetila da svećenik kaže: "Mi te krstimo."

"Kako ne. Odmah bih reagirala."

Željko Žigante iz Rijeke smatra drugačije: "Ja mislim da nije tu niš pogrešno. Šta smeta?"

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Slučaj iz Arizone nije jedini. Više su puta puta svećenici u čin krštenja pokušavali uključiti rodbinu i zajednicu. 

Zeba objašnjava:

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"To je očito neki novi val, novi duh koji se pojavljuje u zajednici. Možda nije loš, možda jednostavno i oni žele s tim sve više uključiti zajednicu u slavlje određenih sakramenata. Međutim, mi se još uvijek držimo, osobito mi ovdje u našoj domovini, tradicionalnog propisa onoga što je određeno po propisu samog crkvenog zakona."

Američki vjernici koji su sakrament primili na pogrešan način, morat će se krstiti ponovno, ovaj put za pravo. A ne vrijede im ni sakramenti koje su primili nakon toga.

Fra Vučković objašnjava u čemu je točno problem:

"Kod nas u Katoličkoj crkvi redovito krštenja obavlja svećenik, dakle, kao predstavnik Crkve. I to in persona Christi, kao onaj koji u tom trenutku simbolički i stvarno utjelovljuje Krista. Dakle, Krist nosi cijelo događanje."

Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo