KREATIVCI NA OKUPU: / Nećete vjerovati koliko zarađuje hrvatska industrija videoigara

Image
23.10.2015.
9:24
VOYO logo

"Te dvije kreativne industrije na prvi pogled uspješno funkcioniraju svaka sa svojim suradnicima i korisnicima, zbog čega se stječe dojam da mogu jedna bez druge", rekla je Martina Petrović, voditeljica Deska Kreativne Europe - Ureda MEDIA, na susretu filmaša i 'game developera' u Cineplexxu Kaptol Centra, gdje se okupilo više od stotinu zainteresiranih za poboljšanje međusobne suradnje.

Petrović smatra kako je taj prvi susret dobra prilika da se tvrtke za proizvodnju računalnih igara predstave domaćim filmašima, koji su se dosad za to područje većinom usmjeravali prema inozemstvu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Po njezinim riječima, mehanizmi europskog financiranja putem Potprograma MEDIA promijenili su se zadnjih godina, pa 'game developeri' mogu nastupati kao 'samostalni igrači', no unatoč tome u prošloj i ovoj godini nije bilo prijava iz Hrvatske.

Unatoč činjenici da se vrijednost brzorastuće industrije računalnih igara na svjetskom tržištu procjenjuje na oko 100 milijardi američkih dolara, uz godišnju stopu rasta od 10 posto, kao i aktivnosti domaćih 'game developera' u širim se krugovima u Hrvatskoj malo zna o tom području.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Industrija videoigara nadmašuje filmsku i glazbenu

U Hrvatskoj trenutno djeluje dvadesetak tvrtki za izradu videoigara, s oko 400 osoba, a okuplja ih Klaster hrvatskih proizvođača računalnih igara, nastao po uzoru na slične strukovne udruge u svijetu, posebice regiji, koje su se pojavile kao podrška istočnoeuropskom 'boomu' razvoja igara.

"U Hrvatskoj postoji iznadprosječan broj studija za izradu videoigara, a 99,9 posto svojih proizvoda izvoze na inozemno tržište", rekao je Ante Vrdelja, tajnik tog klastera.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Industrija videoigara na svjetskom tržištu po zaradi nadmašuje filmsku i glazbenu industriju zajedno, što ne govorimo zato da bi pokazali kako je jedan medij bolji od drugoga, nego da skrenemo pozornost koliko je taj medij stasao", dodao je.

Koliko je taj medij stasao govori i činjenica da su 'game developeri' kod nas u ovoj godini zaradili oko 100 milijuna kuna.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Prošla je godina bila jako dobra, a zasada imamo samo procjene - zarada je bila oko 100 milijuna kuna. Hrvatska je napokon regionalni lider u nečemu, makar su to i videoigre", rekao je jedan od sudionika.

Ravnatelj Hrvatskog audiovizualnog centra Hrvoje Hribar ocijenio je kako filmaši i 'game developeri' imaju isto iskušenje - kako se zajednički artikulirati prema 'matrixu' oko nas, odnosno prema hrvatskom ili europskom javnom prostoru u kojemu vrijeme teče jako sporo.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Hribar smatra kako bi se unutar zajedničke platforme trebale pronaći linije financiranja, kao i točke sinergije između fabula domaćih filmova i videoigara, a možda i poticanja vrijednosti lokalne i europske kulture.

Toma
Gledaj od 29.travnja
VOYO logo