Tri glavna njemačka proizvođača automobila ujedinili su snage i imati će jednake uloge u poslu, znanom kao HERE, čiji je cilj spriječiti da karte završe kod internetskih suparnika u Silicijskoj dolini ili Kini.
Transakcije će se najvjerojatnije dovršiti u prvom kvartalu 2016. godine.
Dogovor omogućuje trima gorenavedenim proizvođačima da ponude nove mogućnosti, poput autonomne vožnje u svojim luksuznim automobilima, te da na taj način utječu na druge proizvođače, snabdjeveče rezervnih djelova i softverske rivale poput Ubera, Googlea ili Applea.
"Zajedničkom kupovinom HERE-a želimo osigurati nezavisnost ove središnje usluge za sve proizvođače vozila, snabdjevače i klijente u drugim industrijama", izjavio je glavni izvršni Dieter Zetsche iz Daimlera.
Ostali mogu – Googleu
Ali nije jasnio kako bi drugi klijenti HERE-a, uključujući druge proizvođače automobila, mogli odgovoriti na to da Nijemci posjeduju tehnologiju za karte, koju mnogi u automobilskoj, internet i logističkoj industriji vide kao ključnu za svoje vlastite strategije.
"Postoji rizik da će drugi proizvođači automobila ovime biti gurnuti dalje u ruke Google-a", rekao je Richard Winsdor, nezavisni financijski analitičar koji prati glavne igrače na tehnološkom polju.
Glavni takmac HERE-a je Google Maps.
Inteligentni sustavi mapiranja kao što je HERE osnova su po kojoj umreženi samovozeći automobili mogu vršiti funkcije poput preračunavanja rute do najbliže postaje za punjenje baterija, ili oko prometne gužve ili nesreće.
Uz to se koriste za sve od navigacije smartphonea do lokalnih prijevoznih usluga.
Promjene suparništava
HERE je vodeći snabdjevač digitalnih mapa većine glavnih proizvođača automobila u svijetu, te će zaraditi pola od očekivanih 1,1 milijardi dolara zarade u 2015. godine.
Osigurava i kartografske usluge internet klijentima poput Amazona, Yahooa ili Baidua.
Uz to, takmiči se sa manjom nizozemskom firmom TomTom, koja je prebacila fokus sa potrošača na proizvođače automobila. TomTom se nedavno povezao s Boschom, jednim od glavnih proizvođača auto-dijelova na svijetu, da bi proizveli alternativu za HERE.
HERE je stvorena u akviziciji iz 2008., kada je Nokia kupila Navteq za 8,1 milijardu dolara, a sve u svrhu stvaranja usluga usluga za mobitele, ali kasnije su se fokusirali na proizvođače automobila.
Tijekom pregovora o kupnji HERE-a, izgleda da su njemački proizvođači koristili svoj status ključnih mušterija da otjeraju druge ponude, tvrdi analitičar Mikael Rautanen iz Inderes Equity Research. "Zbog toga je cijena niža nego što se očekivalo", rekao je.
Operativni sustavi za samovozeća vozila, kao i usluge povezane s autonomnom vožnjom kao što su dijeljenje automobila, punjenje baterija i usluge parkiranja, mogle bi postati novi izvori novca za proizvođače automobila koji žele proširiti posao.
Samovozeći automobili i usluge povezivanja vozila moglo bi postati tržište vrijedno 50 milijardi dolara, procijenili su analitičari iz Exane BNP Paribas.
"Automotivna industrija suočiti će se s velikim poremećajima kroz povezivanje i tehnologije umrežene vožnje. Te će mogućnosti postati važan izvor diferencijacije", rekao je Andreas Tschiesner, glava McKinseyeve automotivne prakse u Njemačkoj.
Reuters/Netmobil.hr