Što je instagram? Moglo bi se reći da je instagram najprije kreativna aplikacija koja omogućava korisnicima diljem svijeta da snime svoje najljepše doživljaje i zatim ih podijele s prijateljima. Fotografije i videozapisi brzo postaju viralni, šire se po Instagramu te tako stvaraju posebnu poveznicu u virtualnoj zajednici.
Instagram je besplatna aplikacija za obradu, ali i dijeljenje fotografija te video zapisa preko mobilnih uređaja. Pokrenut je prije nekoliko godina, točnije 2010. godine, a trenutno je u vlasništvu Facebooka s kojim je i povezan. Naime, sav sadržaj koji objavite na Instagramu, isto ga tako možete podijeliti i na svom Facebook profilu.
Stvaramo jedinstveni sadržaj
Moderna tehnologija omogućila nam je da svakim danom otkrijemo nešto novo, na kreativan način sudjelujemo u stvaranju jedinstvenog sadržaja. Ista je stvar i s Instagramom koji djeluje na vrlo jednostavan način. Snimite fotografiju ili video svojim mobilnim telefonom, a zatim tu istu fotku ili video objavite na Instagramu.
Da bi fotografije dobile poseban izgled, nude vam se različiti efekti pomoću kojih možete istaknuti svoju kreativnost, ali i kreativnost vaših prijatelja, odnosno pratitelja. Naime, na Instagramu nemamo prijatelje, već su oni pratitelji koji redovito „prate“ naše objave, lajkaju ono što objavimo (ako im se sviđa) i dijele svoje doživljaje s nama.
Hastagovi za označavanje fotografija
Instagram je zasad povezan s programima kao što su spomenuti Facebook, zatim Twitter, Flickr i Foursquare. Iako Instagram mnogi uspređuju s Facebookom, razlike su ipak velike. Naime, kod Instagrama naglasak je isključivo na vizualnom dijeljenju – u središtu su fotografije i videa, dok teksta gotovo da i nema. Umjesto toga, koriste se takozvani #hashtagovi namijenjeni označavanju fotografija, pojmova ili događaja vezanih uz konkretnu temu.
Hashtag se u posljednje vrijeme posebno koristi za podupiranje određenih izazova, pozivanje na neki događaj, akciju ili pak jednostavno pronalaženje istomišljenika koji vole stvari slične nama. Iako se hashtag koristi i na Facebooku, Twitteru, Pinterestu i Tumblru, najviše je ipak zaživio upravo na aplikaciji Instagram.