Njime je uz podršku Ministarstva socijalne politke i mladih te Ministarstva obrazovanja znanosti i sporta najavljena najnovija kampanja Hrabrog telefona protiv zlostavljanja na internetu.
"2004. godine smo proveli prvo znanstveno istraživanje kojim smo htjeli ispitati koja su iskustva naše djece u području korištenja interneta, koliko djece koristi internet i na koji način, a već tada smo vidjeli da su rezultati donekle alarmantni u smislu da su djeca više-manje prepuštena sebi prilikom korištenje interneta. Velik broj djece, preko 25%, je doživjelo neka neugodna iskustva", rekla nam je predsjednica Hrabrog telefona Hana Hrpka i iz svakodnevnog života ispričala kako cyberbullying izgleda u praksi.
"Ono što se najčešće događa je neko ismijavanje, izrugivanje, ostavljanje lažnih informacija na profil djeteta ili nekih fotografija. Fotografije se danas vrlo lako obrade i onda ta djeca u jednoj sekundi budu doista izložena velikom broju negativnih komentara, druga djeca 'lajkaju' tu neistinu, a ono se ne osjeća sigurnim ni kada dođe kući. Znači, u tom trenutku dijete ne zna kojem da se obrati."
"Sve je veća opasnost od cyberbullyinga, jer je to novi prostor koji djeci omogućava zlostavljanje svojih vršnjaka", upozorava ravnateljica Poliklinike za zaštitu djece Grada Zagreba Gordana Buljan Flander.
"Vrlo često su počinitelji tog nasilja anonimni, broj klikova je sve veći i veći, djeca mogu biti zlostavljanja 24 sata dnevno. Time su i posljedice po djecu teže i ja kao psihoterapeut mogu reći da mi se sve češće javljaju djeca koja su doživjela cyberbulling s vrlo ozbiljnim smetnjama - depresivnom simptomatologijom, smetnjama ponašanja, anksioznošću i osjećajem da nemaju uopće dalje kontrolu nad svojim životima."
U kampanju protiv zlostavljanja na internetu se moraju uključiti svi, od države, grada, škole, roditelja, pa do medija. Pritom naša sugovornica upozorava:
"Mi odrasli smo djeci dali tehnologiju, ali ih nismo naučili odgovornosti pri korištenju te tehnologije i zaista mislim da je krajnje vrijeme za jednu veliku kampanju da bismo djecu naučili kako sigurno koristiti internet jer im ne možemo zabraniti korištenje interneta. Kao što ih učimo kako će sigurno preći ulicu kad idu u školu, tako ih moramo naučiti kako sigurno koristiti internet, a ne da poslije imamo djecu sa smetnjama u ponašanju i emocionalnim smetnjama pa moramo ulagati u liječenje. Puno je bolje danas uložiti u prevenciju."
Podsjetimo, Hrabri telefon ima dvije savjetodavne linije, jednu za djecu, drugu za odrasle, a svi oblici zlostavljanja, pa i onog na interentu mogu se dojaviti na njihov broj 116111.