Upravo je to potaknulo lingviste na daljnja istraživanja, koja su pokazala u koliko velikoj količini koristimo emotikone. U Velikoj Britaniji čak 80 posto vlasnika pametnih telefona koristi popularne smajliće, pokazalo je istraživanje na Sveučilištu Bangor. A svi ispitanici mlađi od 25 godina, iliti 100 posto, koriste emotikone.
Emotikoni su počeli ulaziti u svakodnevnu komunikaciju 2011. godine kada je Apple omogućio njihovo korištenje na iPhoneu. Naravno, ubrzo se s istom opcijom pridružio i Android, nakon čega više nije bilo povratka, pa su danas emotikoni svuda oko nas.
A oni su ustvari rješenje za sve nesporazume do kojih može doći prilikom komunikacije preko interneta. A do nesporazuma dolazi jer pošiljatelj nema kontrolu nad načinom na koji će primatelj shvatiti poruku. I tu u priču ulazi emotikoni koji koriste univerzalni kod koji je isti na svim platformama. Dakle, ako utipkate :-) i na Androidu i iOS-u dobit ćete žuto nasmijano lice.
Ako tome pridodamo i saznanje da su ljudi programirani za vizualnu komunikaciju, jasno je zašto su emotikoni najlakši oblik komunikacije. Ipak, emotikoni nikad neće zamijeniti riječi, ali će ostati prisutni u komunikaciji.