Zbog žestoke konkurencije na europskom tržištu automobila, trenutačno se oko 60 posto prodanih automobila u Europi prodaje s gubitkom, kaže Ellinghorst.
"Postoji previše brendova u Europi koji se natječu po iracionalnim cijenama", rekao je on, a prenosi CNBC.
Ovaj stručnjak za automobilsku industriju smatra da je rezanje kapaciteta proizvodnje samo jedan dio odgovora na probleme europske automobilske industrije. On je zbog toga pozvao Europsku uniju da se uključi u "koordinaciju širokog restrukturiranja ove industrije".
Ellinghurst preporučuje europskim političarima da pogledaju kako se američka automobilska industrija uspjela oporaviti nakon što su General Motors i Chrysler podnijeli zahtjev za stečaj prije tri godine i kako se Obamina administracija odlučila aktivno uključiti u rješavanje tog problema.
Naime, američka vlada financirala je bolno restrukturiranje i reorganizaciju automobilskih divova i to pomoću kredita od američkih i kanadskih poreznih obveznika.
U planu restrukturiranja ukinuto je 25 posto kapaciteta američke autoindustrije, međutim taj sektor ponovno je postao profitabilan premda na nižim razinama nego prije, rekao je Ellinghurst.
Francuski proizvođač automobila Peugeot u četvrtak je objavio da zbog velikih gubitaka mora zatvoriti svoju tvornicu i ukinuti 8.000 radnih mjesta. Taj potez izazvao je val prosvjeda u Francuskoj, a Phillipe Varin, predsjednik PSA Peugeot Citroen rekao je da je "situacija vrlo ozbiljna".
On je rekao da je u prvoj polovici ove godine prodaja pala 13 posto zbog "duboke krize na tržištima eurozone".
Dana 25. srpnja francuska vlada predstavit će plan koji će podržati francusku automobilsku industriju, a sadržavat će i mjere kojima je cilj potaknuti prodaju automobila.