Tijekom prošle godine broj registriranih novih automobila u Italiji je pao za 20 posto, dok je prodaja bicikala narasla 10 posto. Prošle godine prodano je 1.750,000 milijuna bicikla, a motornih vozila 1.740,000 milijuna. Ovo je velika promjena za zemlju koja je zaluđena automobilima i u kojoj se proizvode neki legendarni brendovi kao što su Ferrari, Fiat i Lamborghini.
Nema sumnje da je ovo posljedica užasnog stanja u kojem se našlo talijansko gospodarstvo. Kako talijanska politika nameće sve oštrije mjere štednje, a cijene goriva rastu u nebo, ne čudi da je kupnja novih automobila pala na razinu koja nije viđena od 70-tih godina.
Talijanske obitelji sve češće kupuju bicikle, odriču se svog drugog obiteljskog automobila i dijele putovanja s drugima u jednom zajedničkom automobilu. Ovakve stvari su velika promjena za naciju koja ima jednu od najvećih stopa vlasništva nad automobilima u svijetu - čak 60 automobila na svakih 100 stanovnika.
Vlasništvo nad automobilom postalo je simbolom talijanskog ekonomskog čuda 60-tih godina i od tada je stopa vlasništva stabilno rasla, međutim visoka stopa nezaposlenosti i visoki troškovi života učinili su da automobil postane nedostupan luksuz za mnoge talijanske obitelji.
Petrol je nedavno podigao cijenu goriva na 2 eura što je među najvećima u Europi. Procjenjuje se da se trošak za vožnju prosječnog automobila u Italiji godišnje kreće oko 7.000 eura.
Više od 60 godina prošlo je od pojave kultnog klasika "Kradljivci bicikala" koji potpisuje slavni redatelj i glumac Vittorio de Sica. U filmu siromašni otac i sin tragaju za ukradenim biciklom koji je ocu potreban zbog posla. Današnji Talijani posegli su za oko 200.000 starih, zahrđalih bicikala koje su bili odložili na tavane i podrume kako bi ih ponovno mogli iskoristiti.
"Sve više i više ljudi odlučuje se na to da dovezu svoj stari bicikl iz garaže ili podruma", rekao je Pietro Nigrelli iz industrijske organizacije Confindustria.
“Bicikle je lako koristiti i koštaju vrlo malo. Na udaljenostima od pet kilometara ili manje, često su puta brži od drugih načina prijevoza".
Od 60 milijuna Talijana, njih 6,5 milijuna redovito koristi bicikl kako bi se odvezli na posao ili u školu, dok njih 10,5 milijuna koristi bicikl povremeno, uglavnom vikendima.
"Ljudi koji su do sada isključivo vozili samo automobil počinju mijenjati mišljenje", rekao je za La RepubblicaAntonio della Venezia, predsjednik talijanske Federacije ljubitelja bicikala.
Kako prodaja bicikala doživljava procvat, automobilska industrija tone sve dublje jer prolazi najgoru krizu u posljednjih nekoliko desetljeća. Prodaja novih automobila u kolovozu ove godine manja je za 20 posto u odnosu na godinu prije.
Štoviše, Talijani ne troše samo manje na automobile, već jednako tako i na hranu i kućne potrepštine. Šest od deset talijanskih obitelji smanjilo je svoje izdatke za hranu, uključujući namirnice kao što su mlijeko i maslinovo ulje, pokazuju rezultati istraživanja koje je provela Coldiretti, najveća poljoprivrenda organizacija u Italiji.
Do kraja ove godine očekuje se da će osobna potrošnja pasti za više od tri posto, što je naoštriji pad od kada je Italija utemeljena kao republika 1946. godine, navodi Confcommercio, talijanska organizacija za zaštitu potrošača.
Jedini sektori koji odolijevaju krizi su mobilni telefoni, računala i trgovački lanci koji nude popuste, navela je ova organizacija u svom vrlo pesimističnom izvještaju.