Do sada se pojavilo već mnoštvo svjedočenja kako je ovaj vizionar oblikovao kulturu kompanije. No, izašlo je i nešto novo - intervju s bivšom Appleovom potpredsjednicom za marketinške komunikacije Allison Johnson.
Od 2005. do 2011. godine Johnson je bila jedna od nekoliko ljudi u Appleu koji su imali direktnu komunikaciju s Jobsom.
Prema riječima Johnson, dvije "zastrašujuće, omrznute" riječi koje Steve Jobs nije podnosio dok je rukovodio Appleom bile su "branding" i "marketing".
"U Steveovom umu", prisjeća se ona, "ljudi povezuju brendove s televizijskim reklamama i oglasima te umjetnim stvarima. Ali, najvažnija stvar bila je odnos ljudi prema proizvodu. Dakle svaki put kada bi mi rekli 'brend' bila je to prljava riječ".
Što se tiče marketinga, Johnson kaže ovo: "Marketing je kad morate prodati nešto nekome. Ako ne pružate vrijednost, ako ih ne educirate o proizvodu, ako im ne pomažete da dobiju najviše iz proizvoda, vi u tom slučaju prodajete. Ali mi ne bismo smjeli biti u tom modu".
Hej, čakajte malo!. Pa zar nije upravo marketing ono što Apple najbolje radi? Kako ključna osoba za marketing u Appleu može sada tvrditi da je marketing bila "prljava riječ" u toj kompaniji?
Odgovarajući na ovo pitanje, Johnson je rekla da je Apple tretirao lansiranje svake svoje kampanje kao ogromni napor da educira javnost o novim proizvodima i to na način da su učinkovito komunicirali ono što iskustvo korištenja čini te proizvode iznimnima.
"Ono što je važno pri tome je da je marketinški tim uvijek stajao pokraj timova za razvoj proizvoda i inženjerskih timova", otkrila je Johnson.
Cijeli intervju s Allison Johnson možete pogledati u videu ispod:
Allison Johnson: We Have Enough Companies Like Apple from 99U on Vimeo.