NANO TEHNOLOGIJA: / Nakon automobila i kućanstva Google stiže i u naša tijela

Image

Želite spriječiti srčani ili moždani udar, a ne liječiti? Ili otkriti tumor prije nego bude (pre)kasno? Naravno, tko to ne poželio.

20.11.2015.
12:53
VOYO logo

Što je zapravo Google? Odgovor na to pitanje više nije nimalo lagan. Nekada samo najučinkovitija internetska tražilica danas se proširila na sve aspekte života: automobile, kućanstva, a stiže čak i u naša tijela. Tome se makar nadaju biolozi u Mountain Viewu u Kaliforniji. Oni razvijaju tehnologiju koja bi trebala biti ugrađena u naša tijela i odande bi predviđala bolesti.

Zvuči kao sanjarija znanstvenika koji previše gledaju filmove znanstvene fantastike. Novinar Spiegela Thomas Schulz međutim već duže vrijeme prati ovu tematiku. Smatra da je najspektakularnije otkriće jedna pilula puna nano-čestica.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

„Progutate pilulu koja u tijelu obavlja mjerenja, a uređaj pričvršćen na ručnom zglobu prima podatke“, kaže Schulz za DW. „Znanstvenici vjeruju da će tako moći predvidjeti kako će se u idućim tjednima razvijati zdravstveno stanje – recimo otkriti da prijeti moždani udar.“

Radi se i na nekoj vrsti kontaktnih leća koje bi pomogle dijabetičarima da konstantno i bez igle provjeravaju razinu šećera u krvi.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Korak dalje

Nema sumnje da bi otkrića mogla biti fascinantna. Ali što pokreće Google da se uključi na područje biotehnologije? I drugi IT-giganti bave se sličnim istraživanjima. Recimo Apple prati i prikuplja podatke o zdravstvenom stanju preko svoga specijalnog ručnog sata, a i Microsoft se bavi analizom podataka o zdravlju. Google je otišao korak dalje radeći na proizvodima koji bi, za razliku od pametnih satova, najprije morali dobiti odobrenje američke Agencije za ishranu i medicinu (FDA).

Skoro da zvuči arogantno: deseci tisuća liječnika i znanstvenika širom svijeta rade na istraživanju i prevenciji bolesti, a onda se pojavljuje Google s namjerom da sve to uradi brže i bolje?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

„U Googleu smatraju da je medicina područje koje će se idućih godina sve više kompjutorizirati i da sve što se tiče medicine više neće biti teren na kojem isključivo dominiraju farmaceutske kompanije“, kaže Schulz.

Google je stoga angažirao stotine znanstvenika iz raznih disciplina i okupio ih u kalifornijskim laboratorijima. „Oni tamo mogu načelno raditi što god hoće“, kaže novinar Spiegela.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

„Ali Google će na kraju odlučiti po određenim kriterijima. Recimo, neće se baviti bolestima koje pogađaju nekoliko stotina tisuća ljudi – oni razmišljaju u milijardama. Tako je kod svih njihovih projekata, pa i kada se radi o zdravlju.“

Image
Image

Hoće mijenjati svijet

Naravno, ne treba očekivati da će internetski gigant preko noći riješiti zdravstvene probleme svijeta. Ali Google je pokušavao i na drugi način podići ugled znanosti i znanstvenika. Njegovi suosnivači Sergey Brin i Anne Wojcicki bili su među inicijatorima nagrade koja se smatra Oskarom za znanost (Breakthrough Prize).

Tekst se nastavlja ispod oglasa

S 22 milijuna dolara se nagrađuju znanstvenici iz oblasti biologije, fizike i matematike. Dodjela nagrada uključuje i crveni tepih i mnogim poznatim licima iz svijeta Hollywooda. Ove godine je jedan od dobitnika i John Hardy, poznati znanstvenik na polju istraživanja Alzheimera. Hardy je baš bio za doručkom kada mu je telefonom javljeno da je nagrađen s tri milijuna dolara.

„Nisam ni znao da sam bio nominiran“, kaže Hardy za DW. „Naravno da je to sjajno! Za mene osobno i moje institute. Pokušavamo prikupiti sredstva za novu zgradu na Queen Squareu gdje bismo onda mogli još intenzivnije da proučavati demenciju. Jer to je neophodno.“

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Thomas Schulz je nedavno izdao knjigu pod naslovom „Što Google stvarno želi“. Laboratoriji su, kaže, dio šire strategije. Tvrtka koja je nedavno promijenila ime u Alfabet – čiji je pretraživač Google sada samo dio – želi osigurati svoj nadmoćni položaj za sljedećih 100 godina, smatra novinar.

„Žele utjecati na cijelo društvo i tu su vrlo ozbiljni. To nije PR. Oni stvarno žele promijeniti svijet.“ Ali, dodaje Schulz, onako kako to šef Googlea Larry Page bude smatrao ispravnim.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Brave
Versailles
Senorita 89
Brak na prvu
Samit
default_cta
Molitva prije zore
Hell's kitchen
Ljubavna zamka
Pevačica
Barbapapa
default_cta
Brak na prvu Australija
Obiteljske tajne
Otok iskušenja
Cijena strasti
VOYO logo