Uniformirani radnici, naizgled nitko stariji od 30, hodaju po nevelikoj hali ili sjede za stolovima i rade na računalima, a odnekud iz pozadine, iza dvostrukih vrata, čuje se brušenje, štemanje, švasanje, glodanje, piše Globus.
Nasred tog prostora oklopljenog 10-metarskim prozorima od poda do stropa, na štulama stoji nedovršena automobilska karoserija, kao oni auti iz filmova kojima su pokradeni svi dijelovi. Uokolo, otkrivene na podu i uredno složene, leže komponente koje se još moraju dodati tom kosturu da bi nastalo nešto sasvim posebno: 750 tisuće eura vrijedan najbrži električni superautomobil na svijetu. Bit će modre, dinamo plave boje. Malo dalje, skriveni pod ceradama, stoje obrisi drugih automobila, koncepti koji se još ne smiju vidjeti, i koji su ovo mjesto nedavno pretvorili u 70 milijuna eura vrijednu kompaniju.
"Dobrodošli u Rimac", srdačno pruža ruku Monika Mikac, službeno chief operating officer tvrtke, a zapravo mnogo više, lijeva i desna ruka Mate Rimca, čovjeka iz čije je glave izašlo sve što vidimo oko sebe, uključujući i gore spomenuti superautomobil, Rimac Concept One, čiji je gotov i funkcionalan primjerak parkiran u daljnjem kutu hale, debelim kabelom prikopčan u struju.
Pet milijuna u kešu. "Sjednite", pokazuje na bijelu kožnu garnituru usred salona, "Mate još nešto rješava pa će doći".
Atmosfera u ovom mini pogonu u Sv. Nedjelji je opuštena da opuštenija ne može biti. Iako je svijet ultraskupih automobila neizostavno povezan s glamurom i luksuzom, mjesto na kojemu jedan od njih nastaje sve je samo ne pretenciozno i ušminkano. Funkcija ispred forme, uvijek.
"Mate", širokim osmijehom predstavlja se alfa i omega ove manufakture, 26-ogodišnjak u kariranoj košulji Abercrombie & Fitch, ispranim trapericama i bijelim starkama. U ruci mu je iPhone, a u uhu slušalica, nepogrešivi znak koji odaje ljude što svaki dan sate i sate provode telefonirajući. Baš kao i njegovo okruženje, i Rimac je sasvim relaksiran. Ima i razloga biti; nakon silnih mjeseci pregovora, razgovora i dogovora koji su se odvijali posvuda po svijetu, napokon je okončao - ili će, točnije, okončati ovih dana - prvu investicijsku rundu za svoju kompaniju.
Prvo je u vlasničku strukturu ušao Kolumbijac Frank Kanayet Yepes, industrijalac koji u tu zemlju uvozi Maserati i Ferrari, a potom je vlasnikom 10 posto dionica tvrtke Rimac postao kineski konzorcij Sinocop Resources, za što su Rimcu isplatili 5 milijuna eura u kešu i dali mu 20 milijuna hongkonških dolara – ili približno 2 milijuna eura - u dionicama svog holdinga. Dvije i pol godine nakon što je svijetu predstavio svoj Concept One, Mate Rimac i službeno je postao milijunaš.
"Točno. Rezultate smo imali i prije, i to dobre, ali sad se oni napokon vide na balance sheetu", otvara priču mladi izumitelj, koji će i kasnije u razgovoru koristiti više engleskih poslovnih termina nego hrvatskih.
Rođen u Livnu, odrastao u Samoboru i Njemačkoj, priča nekim neodredivim naglaskom, koji ipak najviše naginje kajkavskom.
Članak u cjelosti pročitatjte u tiskanom izdanju Globusa