Kako bismo vam što vjernije dočarali kako su ondašnji mediji pokrili ovu priču, prenosimo originalni izvještaj agencije UPI:
"Orvelijanska TV-reklama vrhunac predstavljanja Appleovog računala Macintosh
Pop glazba, drečeća računalna grafika i veliki ekran na kojem se prikazivala orvelijanska TV reklama podigla je u utorak na noge 2600 vjernika Apple Computer Co. u burnom odobravanju.
Događaj je označen kao godišnja skupština Appleovih dioničara tijekom koje je tvrtka pokazala svoju najnoviju liniju stolne tehnologije. No, bestidno trljanje nosa vječnom konkurentu IBM-u pretvorio je okupljanje gromoglasno okupljanje Apple-vjernika.
Znatiželja o novim računalima ispunila je unajmljenu dvoranu koledža De Anza gotovo do razine kršenja lokalnih protupožarnih zakona, dok je još oko 400 ljutih dioničara ostalo vani. Direktori su se ispričali i obećali da će snimiti show na videovrpce i kasnije im ih predati.
Zvijezda showa bio je Macintosh – desk-top računalo jednostavno za korištenje za koje se Apple nada da će preoteti tržište osobnih računala od vodećeg IBM-a.
Iako je službeno predstavljanje održano u utorak, zemlja je upoznala Macintosh prošlog tjedna u televizijskoj reklami koja se prekida samo malo prije izjednačavanja IBM-a s Orwellovim Velikim Bratom iz romana 1984.
Kontroverzni TV 'teaser' prikazuje bezizražajne ljude koji dvoranom marširaju u redovima, hipnotizirani slikom Velikog Brata na ekranu.
Sliku koja publici govori 'Mi smo jedan narod s jednomm voljom, jednom odlučnosti, jednim smislom', razbija mlada žena odjevena kao olimpijka koja baci malj kroz ekran.
Gledateljima reklame obećano je da 1984. neće biti kao u knjizi, zahvaljujući Macintoshu.
IBM nijednom nije spomenut u reklami, no veza je jasna svima koji su navijali kada je prikazanana na velikom ekranu u utorak.
Appleov predsjednik John Sculley i šef Uprave Steven P. Jobs predstavili su Macintosh kao "ludo veliko" računalo namijenjeno za "25 milijuna radnika znanja samo u ovoj zemlji".
Već dobro razpoložena gomila, nakon što je odgledala patriotski Appleov film uz glazbu posuđenu iz filma Flashdance, skočila je na noge u ovacijama.
Macintosh, koji se našao na policama trgovina diljem zemlje u trenutku kada su Jobs i Sculley govorili, namijenjen je ljudima koje odbijaju računala toliko komplicirana da "za napisati roman, morate pročitati roman", rekao je Jobs.
Stvar je ilustrirana prikazivanjem niza TV reklama za Macintosh koje će se emitirati tijekom Olimpijskih igara.
U jednoj reklami, hrpe uputa za upotrebu pdaju pored IBM PC-a. U kontrapunktu, Macintosh je prikazan bez priručnika – samo ruke ko pokkreće elektronski "miš" po ekranu. Kretanje miša pomiče kursor na ekranu, koji govori računalu što da radi bez potrebe za puno upisivanja linija koda.
Macintosh, čije je planiranje trajalo dvije godine, prodavat će se za 2495 dolara. Temelji se na tehnologiji razvijenoj za Appleovu Lisu, poslovno računalo predstavljeno na skupštini dioničara 1983. Lisa stoji 10.000 dolara, a dokazano se slabo prodaje.
Na skupštini u utorak su najavljene također i tri vezije poboljšane Lise, a njaskuplja će koštati 5.495 dolara", pisala je "davne" 1984. godine agencija UPI.